اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

این ویدئوی تسلا ساختگی بود+فیلم

یکی از مهندسان تسلا شهادت داد ویدئوی سال 2016 که خودروی خودران این شرکت را تبلیغ می کرد جعلی بوده است.

این ویدئوی تسلا  ساختگی بود+فیلم

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از تک کرانچ، بر اساس شهادت یک مهندس ارشد شرکت تسلا که توسط رویترز بررسی شده، این خودروساز ویدئوی منتشره سال 2016 در مورد تبلیغ فناوری خودران را جعل کرده است.

ویدئوی منتشر شده رانندگی یک خودروی تسلا مدل X را در خیابان های شهری، حومه شهر و بزرگراه نشان می دهد؛ این خودرو پشت چراغ قرمز متوقف می شود و تسلا تاکید دارد فردی که در صندلی راننده نشسته به دلایل قانونی آنجاست، هیچ کاری انجام نمی دهد و خودرو به صورت خودران در حال رانندگی است.

ایلان ماسک مدیر عامل شرکت از این ویدئو به عنوان مدرکی استفاده کرد که نشان می‌دهد تسلا با تکیه بر حسگرهای داخلی و نرم‌افزارهای خودران خود، کار می کند. با این حال، به گفته آشوک الوسوامی مدیر نرم‌افزار اتوپایلوت در تسلا، این ویدئو با استفاده از نقشه‌برداری سه‌بعدی در مسیری از پیش تعیین‌شده به نمایش درآمده است.

 

 

بیانیه الوسوامی همچنین جزئیات بیشتری در مورد آنچه که کارمندان ناشناس در سال 2021 به نیویورک تایمز گفتند را تأیید می کند. شهادت یک کارمند فعلی می تواند برای این خودروساز که در حال حاضر تحت محاصره پرونده‌های قضایی و تحقیقات پیرامون سیستم‌های اتوپایلوت و کامل خودران (FSD) قرار گرفته باعث دردسر شود.

پیش از این شرکت سازنده کامیون الکتریکی نیکولا اعتراف کرد که ویدئویی از نمونه اولیه کامیونت نیکولا وان با پیل سوختی خود را جعل کرده است؛ نیکولا در واقع کامیون را روی یک تپه کوچک قرار داده و به نیروی جاذبه (نه موتور) اجازه داده بود کار خود را انجام دهد. ترور میلتون رئیس و بنیانگذار نیکولا، در ماه اکتبر به اتهام کلاهبرداری مجرم شناخته شد.

طبق گفته الوسوامی، ویدئوی جعلی تسلا با استفاده از نقشه برداری سه بعدی در مسیری از پیش تعیین شده از خانه ای در منلو پارک کالیفرنیا، تا دفتر تسلا در پالو آلتو ایجاد شده است.

الوسوامی بر اساس رونوشت شهادت خود گفت: «هدف این ویدئو به طور دقیق این نبود که آنچه در سال 2016 برای مشتریان در دسترس است را به تصویر بکشد. بلکه آنچه که در آینده ساخته می شود به تصویر کشیده شد.»

ماسک این ویدئو را در آن زمان تبلیغ کرد و در توییتی نوشت که وسایل نقلیه تسلا برای رانندگی در خیابان‌های شهری به بزرگراه‌ها و در نهایت یافتن جای پارک اصلاً نیازی به مشارکت انسانی ندارند.

این افشاگری در زمانی صورت می‌گیرد که تسلا با دعوی قضایی برای تصادفات مرگبار متعدد مربوط به سیستم اتوپایلوت خود و همچنین تحقیقات جنایی از سوی وزارت دادگستری ایالات متحده برای ادعاهایی که تسلا در مورد اتوپایلوت مطرح کرده، مواجه است.

الوسوامی اظهار کرد که تسلا به رانندگان خود می‌گوید به جاده توجه کنند اما راه‌هایی وجود دارد تا رانندگان سیستم را فریب دهند و خودرو باور کند که آنها به جاده توجه کرده‌اند. بسیاری از رانندگان حتی وزنه‌های تعادل تسلا را در وب‌سایت‌هایی مانند علی‌بابا خریداری می‌کنند. می‌توان وزنه ها را روی فرمان قرار داد تا وزن دست‌های انسان را تقلید کند که در غیر این صورت هنگام حرکت خودرو درگیر می‌شود.

تسلا حتی در میان بررسی دقیق رگولاتورها و گزارش‌های مربوط به خرابی‌، اخیراً دسترسی به نرم‌افزار FSD خود را برای مشتریان در سراسر آمریکای شمالی گسترش داده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول