اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

کاهش ۶۰ درصدی ورودی آب در سد سفیدرود

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به ذخیره‌سازی ۱۵۴ میلیون مترمکعب آب در سد سفیدرود گفت: ورودی آب سد در حال حاضر ۱۳ مترمکعب در ثانیه است که در مقایسه با ورودی پارسال در همین موقع، ۶۰ درصد کاهش یافته است.

کاهش ۶۰ درصدی ورودی آب در سد سفیدرود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدجواد خانی‌پور امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کاهش بارش باران و برف در بالادست منجر به کاهش ذخیره آب در سد سفیدرود شده است، اظهار کرد: سد سفیدرود یکی از مهم‌ترین سدهای کشور و استان گیلان است که آب زراعی بخش اعظمی از اراضی کشاورزی این استان را تأمین می‌کند.

وی با اشاره به ذخیره‌سازی ۱۵۴ میلیون مترمکعب آب در سد سفیدرود گفت: بر اساس آمار این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد کمتر است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای گیلان با تأکید بر ذخیره‌سازی ۱۵ درصد از حجم سد سفیدرود بیان کرد: آب سد سفیدرود در این موقع از سال به صورت متوسط ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره داشته است و در سال جدید این میزان به ۱۵۴ میلیون مترمکعب رسیده است.

خانی‌پور ورودی آب در سد سفیدرود را ۱۳ مترمکعب دانست و افزود: ورودی آب سد در حال حاضر ۱۳ مترمکعب در ثانیه است که در مقایسه با ورودی پارسال در همین موقع، ۶۰ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه حجم خروجی آب سد سفیدرود در حال حاضر پنج مترمکعب در ثانیه است، گفت با گرم شدن هوا و آب شدن برف‌ها، ذخیره آب سفیدرود افزایش یابد.

پایان پیام/۳۳۸۹

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول