اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

صدها نیروی پلیس لندن در معرض اخراج به دلیل فساد اخلاقی

بعد از افشای رسوایی اخیر ارتکاب ۲۴ مورد تجاوز توسط یک مامور پلیس انگلیس، یک مقام ارشد گفت که صدها نیروی پلیس لندن احتملاً به دلیل جرایم جنسی و آزار خانگی اخراج می‌شوند.

صدها نیروی پلیس لندن در معرض اخراج به دلیل فساد اخلاقی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بلندپایه‌ترین مقام پلیس انگلیس سه‌شنبه (۱۸ ژانویه، ۲۸ دی) در حالی که به دنبال جلب اعتماد عمومی بعد از اعتراف یک مامور پلیس به تجاوز زنجیره‌ای بود، گفت که صدها نیروی پلیس در لندن احتملاً به دلیل جرایم جنسی و آزار خانگی اخراج می‌شوند. 

به گزارش رویترز، پلیس متروپولیتن لندن که در سال‌های اخیر با روسوایی‌های زیادی روبرو بوده، پس از اعتراف دیوید کریک ۴۸ ساله به ارتکاب ۲۴ مورد تجاوز در دو دهه گذشته در عین خدمت در پلیس در حالی که همکاران وی فرصت‌ها برای متوقف کردن او را از دست دادند، در بحران بیشتری فرو رفته است. 

این پرونده در ادامه افشای یک سری تخلفات جدی در این نیرو، بزرگترین نیرو در بریتانیا با ۴۳ هزار مامور و کارمند و مسئولیت هدایت واکنش این کشور به تروریسم و مسائلی مثل استرداد است. 

کمیسر مارک رولی که چهار ماه پیش برای رهبری پاکسازی پلیس وارد عمل شد، گفت که تحقیقات درباره حدود ۸۰۰ مامور در ارتباط با هزار ادعای آزار جنسی و خانگی در جریان است. وی افزود بسیاری از مشاغل به عنوان بخشی از این روند از بین خواهد رفت.

رولی سه‌شنبه به بی‌بی‌سی گفت: من ده‌ها هزار (نیروی) مرد و زن فوق‌العاده دارم اما صدها نفر هستند که نباید اینجا باشند. می‌خواهم این را حل کنم. 

به نوشته رویترز اعتماد عمومی به پلیس لندن با افشای فرهنگ فساد، نژادپرستی و زن‌ستیزی آن ضربه خورده است. در سال‌های اخیر، یک مامور به دلیل تجاوز و قتل یک زن که توسط او هنگام رفتن به خانه ربوده شده بود، زندانی شد.

یک مامور در حال خدمت به دلیل عضویت در یک گروه نئونازی محکوم شد و دو نفر دیگر به دلیل اشتراک‌گذاری عکس‌های صحنه جرم بعد از قتل دو خواهر زندانی شدند.

در موارد دیگر، تحقیقات در یک واحد پلیس نشان‌دهنده بحث‌هایی درباره ضرب و شتم زنان بود و یک مامور به همکار زن خود در پیام‌هایی گفته بود که به او تجاوز خواهد کرد. 

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول