اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

انتخابات مجمع نمایندگان طلاب با حضور شخصیت‌های حوزوی درحال برگزاری است

نهمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم از صبح امروز با حضور علما و برخی از شخصیت‌های حوزوی از جمله آیت‌الله مرتضی مقتدایی، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری و آیت‌الله عباس کعبی دنبال شده است.

انتخابات مجمع نمایندگان طلاب با حضور شخصیت‌های حوزوی درحال برگزاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، انتخابات نهمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم از صبح امروز با حضور پرشور طلاب و روحانیون حوزه علمیه در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه آغاز شد و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت.

نزدیک به 400 نفر از فضلا و اساتید حوزه علمیه قم برای 147 حوزه انتخابیه کاندیدا شده‌اند و طلاب و فضلا می توانند به منتخبین خود رأی دهند.

صندوق های اخذ رای جهت جلوگیری از ازدحام و سردگرمی رای دهندگان؛ بر اساس استان دسته بندی و صف بندی شده و هر استان نیز در یک قسمت خاص از سالن اجتماعات فیضیه جانمایی و ساماندهی شده و همراه داشتن کارت شناسایی یا شناسنامه نیز برای رأی دادن الزامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال رئیس ستاد برگزاری نهمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم نیز در محل برگزاری انتخابات حضور دارند و به صورت مستقیم بر روند برگزاری انتخابات نظارت می‌کند.

رئیس ستاد برگزاری انتخابات نهمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در حاشیه این انتخابات در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: به لطف خدا و توجهات حضرت ولی عصر (عج) در حال برگزاری نهمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب هستیم و طلاب حائز شرایط می توانند به منتخبین خود رأی دهند.

وی اظهار داشت: بیش از 500 نفر از فضلا و اساتید برای نمایندگی طلاب کاندیدا شده اند که حدود 400 نفر از آنان تأیید شده و این مسئله به معنای رد صلاحیت دیگران نیست؛ بلکه بسیاری از این بزرگواران، انصراف داده اند.

رئیس ستاد برگزاری انتخابات نهمین دوره مجمع نمایندگان طلاب افزود: این 400 نفر برای 221 کرسی نمایندگی در 147 حوزه انتخابیه رقابت می نمایند.

امروز آیت الله مرتضی مقتدایی عضو جامعه مدئرسین حوزه علمیه قم با حضور در محل برگزاری انتخابات، رأی خود را به صندوق انداخته است.

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در جمع مجمع نمایندگان طلاب را حلقه واسط خوبی جهت ارتباط طلاب با بدنه مدیریتی حوزه علمیه توصیف کرد و گفت : مجمع نمایندگان یکی از اهداف مورد نظر حضرت امام خمینی -قدس سره- بود و بعد از ایشان نیز مورد عنایت مقام معظم رهبری -مد ظله العالی- قرار گرفت. این مجمع می‌تواند حلقه واسط خوبی جهت ارتباط طلاب، فضلا و به طور کلی، بدنه حوزه علمیه با مدیران ارشد آن باشد و در مسائل کلان، اهداف و سیاست‌ها، به ایفای نقش بپردازد.

*فلسفه وجودی مجمع نمایندگان طلاب، ایجاد ارتباط میان طلاب و بزرگان حوزه است

 آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین و امام جمعه قم نیز با حضور در مدرسه فیضیه در انتخابات نهمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم شرکت کرد و رأی خود را به صندوق انداخت.

وی فلسفه وجودی مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمه قم را ایجاد ارتباط میان طلاب و بزرگان حوزه علمیه و مراجع بزرگوار تقلید -دامت برکاتهم- عنوان کرد و افزود: تأسیس مجمع نمایندگان به خاطر این بود که نمایندگان طلاب، فضلا و اساتید حوزه نقش ارتباطی با بزرگان حوزه مانند اعضای محترم جامعه مدرسین، شورای عالی و مراجع بزرگوار تقلید -دامت برکاتهم- داشته باشند و دغدغه های طلاب را به ایشان منتقل کرده و دیدگاه‌های بزرگان حوزه را به سمع و نظر طلاب عزیز برسانند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به ظرفیت بالای مجمع نمایندگان طلاب در شکل دهی آینده‌ی حوزه های علمیه گفت: حوزه امروز با یک شرایط تحولی قرار دارد و آینده روشن اقتضاء می کند تا طلاب عزیز ما با نگاه روشن و با توجه به نیازهای کشور، شرایط انقلاب و نیاز حوزه های علمیه طرح های پیشنهادی خود را در عرصه های مختلف ارائه کنند و مجمع نمایندگان طلاب با جمع‌بندی روشن، طرح های حاصله را در اختیار جامعه مدرسین و شورای عالی قرار دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم ابراز داشت: نمایندگان محترم طلاب نسبت به مسائل و شرایطی که در جامع رخ می دهد بصیرت افزایی کنند و با برگزاری جلسات منظم استانی در زمینه های علمی، تهذیبی، اخلاقی، پژوهشی و مسائلی از این دست و ارائه تحلیل نسبت به مسائل سیاسی – اجتماعی، چراغ راهنمای طلاب عزیز باشند تا طلاب بتوانند در مسائل و رویدادهای مختلف تأثیرگذار باشند.

*مجمع نمایندگان طلاب در شکل گیری حوزه انقلابی نقش آفرین باشد

همچنین، آیت‌الله عباس کعبی نایب رئیس دوم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با حضور در مدرسه فیضیه در این انتخابات شرکت کرد و رأی خود را به صندوق انداخت.

وی در جمع خبرنگاران، مجمع نمایندگان طلاب را در تبیین، گفتمان‌سازی، شبکه‌سازی، کادرسازی، خدمت‌رسانی و کمک به بدنه مدیریتی حوزه‌های علمیه، نقش آفرین توصیف کرد و افزود: مجمع نمایندگان طلاب می تواند در شکل گیری حوزه انقلابی در چارچوب منویات مراجع تقلید، امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب نقش آفرین باشد و در این سال‌های متمادی هم خدمت خوبی به طلاب ارائه کرده است.

وی در ادامه ضمن تشکر از ستاد برگزاری انتخابات نهمین دوره مجمع نمایندگان طلاب گفت: به سهم خودم از طلابی که امروز در انتخابات شرکت کردند و مراجع معظم تقلید که این حرکت را تشویق می‌کنند، تشکر می کنم و خوشحالم که بنده هم توفیق پیدا کردم مانند سایر طلاب در انتخابات شرکت کنم.

خاطرنشان می‌شود، دومین روز انتخابات نهمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم پنجشنبه ۲۹ دی ماه در محل مسجد حضرت زینب(س) پردیسان از ساعت ۱۰ صبح لغایت ۱۸ برگزار خواهد شد.

مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در سال 1368 به امر امام خمینی (ره) راه اندازی شده و تاکنون هشت دوره چهارساله خود را پشت سر گذاشته است.

پایان پیام/78023

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول