اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

330 هزار نیروی کار در انگلیس به خاطر برگزیت از دست رفت

نتایج یک تحقیق که به تازگی منتشر شده نشان می‌دهد خروج انگلیس از اتحادیه اروپایی به از دست رفتن 330 هزار نیروی کار در این کشور منجر شده است.

330 هزار نیروی کار در انگلیس به خاطر برگزیت از دست رفت

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از یوراکتیو، نتایج یک تحقیق توسط اندیشکده اصلاح و تغییر اروپا که در ماه سپتامبر سال گذشته انجام شده و به تازگی منتشر شده نشان می‌دهد تعداد کارگرانی که اهل اروپا هستند و در انگلیس کار می‌کنند، پس از خروج این کشور از اتحادیه اروپا، 460 هزار نفر کاهش یافته است.

البته تعداد کارگران غیراروپایی انگلیس پس از برگزیت 130 هزار نفر افزایش یافته و به عبارت دیگر این کشور 330 هزار نیروی کار را پس از خروج از اتحادیه اروپا از دست داده است.

جاناتان پورتس و جان اسپرینگ فورد، استاد دانشگاه و نگارندگان این گزارش، می‌گویند: بررسی‌های ما نشان می‌دهد که اگرچه میزان مهاجرت به انگلیس به دوران پیش از کرونا بازگشته، اما پس از خروج از اتحادیه اروپا فضای مهاجرت به این کشور نسبت به پیش از برگزیت، به طور نسبی متوقف شده است و ورود نیروی کار به برخی حوزه‌های اقتصادی این کشور را کاهش داده است.

به‌طور کلی تعداد شهروندان اروپایی ورودی به انگلیس پس از برگزیت به شدت کاهش یافته و در سال 2021 فقط 43 هزار شهروند اروپایی ویزای کار، تحصیلی و یا خانواده از انگلیس دریافت کرده‌اند و این در حالی است که در 6 سال قبل از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، این رقم بین 230 تا 430 هزار نفر بود.

پایان پیام‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌/ ت 26

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول