اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

قریب به 42 هزار یزدی در انتظار خانه‌دار شدن/ تاکنون 12 هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن یزد با بیان این‌که ما مدیریت ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن را در شهرهایی با جمعیت کمتر از یک‌صد هزار نفر بر عهده داریم، گفت:‌ در استان یزد بالغ‌بر ۴۱ هزار و ۹۰۰ متقاضی مسکن ملی وجود دارد که از این تعداد ۱۲ هزار نفر واجد شرایط کلی و تخصیص پروژه داده شده، شناخته شده‌اند.

قریب به 42 هزار یزدی در انتظار خانه‌دار شدن/ تاکنون 12 هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از یزد، ساخت ۴ میلیون مسکن یکی از وعده‌های دولت سیزدهم بود که در همین راستا طرح نهضت ملی مسکن به وزارت راه و شهرسازی تحویل داده شده.

ساخت‌وساز خانه‌ها در بسیاری از استان‌ها از جمله استان یزد نیز آغاز؛ اما گرفتار موانع و فراز و نشیب‌هایی شده که صدای اعتراضات مردم را بلند کرده است. در استان یزد و به ویژه برخی شهرستان‌ها متقاضیان از عدم تحقق وعده‌ها در موعد مقرر، مشکلات مربوط به اختصاص امتیاز آب و برق، مبالغ دریافتی سنگین، خریدوفروش امتیاز خانه‌ها توسط ثبت‌نام کنندگان و بنگاه‌های املاک و ... از جمله مواردی است که موجبات اعتراض و نارضایتی متقاضیان و همچنین سایر مردم را فراهم کرده و مدعی شده‌اند که این اقدام موجب افزایش قیمت ملک، زمین و اجاره‌بها در شهر می‌شود.

ابرکوه یکی از شهرستان‌های استان است که درگیر مسئله خریدوفروش امتیاز مسکن ملی شده است. در همین راستا خبرنگار خبرگزاری فارس در گفت‌وگویی با رئیس اداره بنیاد مسکن شهرستان و همچنین معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد خواستار پاسخگویی به این موضوع شد.

اولین خانه‌های مسکن ملی استان به متقاضیان ابرکوهی تحویل داده شد

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن یزد با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی در راستای کمک به تأمین مسکن جامعه هدف برنامه‌ریزی کرده است، گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مدیریت ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن را در شهرهای با جمعیت کمتر از یک‌صد هزار نفر بر عهده دارد.

حمید ضیاعی با اشاره به این‌که اقدام به ساخت این خانه‌ها با تأمین به‌موقع سهم آورده متقاضیان و نیز تسهیلات بانکی انجام می‌شود، اظهار کرد: در استان یزد بالغ‌بر ۴۱ هزار و ۹۰۰ متقاضی مسکن ملی وجود دارد که از این تعداد ۱۲ هزار نفر واجد شرایط کلی و تخصیص پروژه داده شده، شناخته شده‌اند.

ضیاعی با تأکید بر اینکه در حال حاضر هیچ متقاضی در انتظار ثبت‌نام در استان شناسایی نشده است، افزود: هم‌اکنون بالغ‌بر هزار و ۸۵۰ واحد در حال ساخت است و تعداد ۵۰ واحد در شهرستان ابرکوه به متقاضیان تحویل داده شده است.

وی اذعان کرد: در این طرح خانه‌ها به دو صورت ویلایی و آپارتمانی ساخته می‌شود که خانه‌های ویلایی به متراژ حدود ۲۴۰ مترمربع با زیربنای ۱۰۰ متر تا پایان مرحله سفت‌کاری تحویل متقاضیان می‌شود و خانه‌های آپارتمانی به متراژ ۱۰۰ مترمربع به‌صورت تکمیل

این مسئول تصریح کرد: خریدوفروش امتیاز خانه‌های مسکن ملی تا زمان واگذاری واحد و انتقال سند اعیانی به نام متقاضی ممنوع است. لذا با توجه به اینکه بعضاً اقدام به خریدوفروش از طریق بنگاه املاک و دفاتر اسناد رسمی به‌صورت غیررسمی و وکالتی صورت می پذیر، نظارت بر این موضوع باید از طریق اتحادیه املاک و دفاتر ثبت و اسناد رسمی اقدام شود.

در ادامه حمیدرضا چاکرالحسینی رئیس بنیاد مسکن انقلاب شهرستان ابرکوه ابراز کرد: در راستای اعلام ممنوعیت خریدوفروش امتیاز خانه‌ها، بنیاد مسکن شهرستان مکاتباتی با اداره ثبت‌اسناد، دادگستری، دادستانی، فرمانداری و اصناف انجام داده تا دستگاه‌های مربوطه در صورت مشاهده این تخلف، مطابق ضوابط و مقررات با مسئله برخورد نمایند.

چاکرالحسینی تأکید کرد: با توجه به اینکه در هر مرحله‌ امکان رد درخواست متقاضی از سامانه، وجود دارد، درصورتی‌که بنیاد مسکن با مدارک مثبته متوجه شود که شخصی امتیاز خود را فروخته است، می‌تواند با ارسال مدارک به استان، خواستار حذف درخواست وی شود.

پایان پیام/ف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول