اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

پرداخت 180 هزار میلیارد تومان بدهی دولت به تأمین اجتماعی/ آغاز کالابرگ الکترونیکی در هرمزگان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در جلسه امروز رئیس‌جمهور در وزارت کار، بدهی 180 هزار میلیارد تومانی به صندوق تأمین اجتماعی تأمین و پرداخت شد.

پرداخت 180 هزار میلیارد تومان بدهی دولت به تأمین اجتماعی/ آغاز کالابرگ الکترونیکی در هرمزگان

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سید صولت مرتضوی امروز در ارتباط زنده با شبکه خبر در مورد جلسه رئیس‌جمهور در وزارت کار گفت: دو تسویه بزرگ در طول تاریخ نظام صندوق‌داری در کشور صورت گرفت و وزارت تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی از شماربدهکاران بزرگ خارج شد.

وی این را هم اضافه کرد: 88 هزار میلیارد تومان از بدهی صندوقهای بازنشستگی به بانکها تسویه و بانکها از حالت ناترازی به وضعیت تراز تغییر یافتند.

وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت: بزرگترین تسویه بانکی بدهی دولت به صندوق تأمین اجتماعی و به بانک‌های زیرمجموعه وزارت تعاون امروز انجام شد. بانک‌های زیرمجموعه وزارت کار شامل توسعه تعاون و رفاه کارگران از حالت ناترازی بیرون آمدند و به تراز مثبت رسیدند و تراز این بانک‌ها با افزایش سرمایه مثبت شد.

وزیر تعاون همچنین گفت: یکی دیگر از تصمیمات امروز، پرداخت بدهی‌های دولت به صندوق تأمین اجتماعی است که 180 هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به صندوق اجتماعی تأمین و پرداخت شد. دولت‌های قبلی در گذشته 600 هزار میلیارد تومان بدهی دولت برای دولت سیزدهم به جا گذاشته بودند که در این دولت تاکنون 200 هزار میلیارد تومان از این بدهی تسویه شده و در لایحه بودجه سال آینده هم ارقام مهمی در قالب تبصره‌های 14، 16، 17 و 18 پیش‌بینی شده است و بناست با اصلاحات سنجه‌ای و پایداری منابع و مصارف در صندوق‌ها برسیم و در آینده شاهد هم‌ترازی صندوق تأمین اجتماعی باشیم و ناترازی‌ها رفع شود.

وی همچنین گفت: رئیس‌جمهور در این جلسه دوباره بر رفع فقر مطلق و بر معیشت جامعه تأکید کرد.

وزیر کار همچنین ادامه داد: طرح کالابرگ الکترونیکی از دو روز قبل در استان هرمزگان به شکل اختیاری آغاز شده و قرار است 10 قلم کالای پروتئینی به مردم داده شود و مردم می‌توانند با اختیار خود یا از کالابرگ الکترونیکی یا از یارانه نقدی استفاده کنند.

وی اظهار داشت: طرح کالابرگ الکترونیکی ادامه پیدا می‌کند و در صورت موفقیت در سایر استان‌ها هم اجرا می‌شود.

به گفته مرتضوی، در این طرح 10 قلم کالای پروتئینی براساس قیمت پایه شهریور 1400 به متقاضیان داده می‌شود و مابه‌التفاوت آن با یارانه نقدی پرداخت می‌شود و اگر قیمت کالاها افزایش پیدا کند، تمهیداتی در این زمینه درنظر گرفته می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول