اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

حضور بیش از ۲ هزار داوطلب کنکور سراسری در حوزه امتحانی شهرستان تاکستان

رئیس دانشگاه آزاد تاکستان از حضور ۲ هزار و ۳۹۴ داوطلب کنکور سراسری در حوزه امتحانی شهرستان تاکستان خبر داد.

حضور بیش از ۲ هزار داوطلب کنکور سراسری در حوزه امتحانی شهرستان تاکستان

عباس ارباب در گفت و گو با خبرنگار فارس در تاکستان اظهار کرد: در شهرستان تاکستان یک هزار و ۲۷ نفر در رشته علوم تجربی ثبت نام کرده بودند که ۶۹۰ نفر آنان دانش آموز دختر و ۳۳۷ نفر دانش آموز پسر بودند و صبح امروز کنکور آن ها برگزار شد.

وی افزود: بعد از ظهر امروز کنکور رشته زبان خارجه در حال برگزاری است که در این رشته در شهرستان تاکستان ۷۰ نفر ثبت نام کرده بودند و از این تعداد ۴۱ نفر دانش آموز دختر و ۲۹ نفر دانش آموز پسر هستند.

رئیس دانشگاه آزاد تاکستان تصریح کرد: صبح روز جمعه ۳۰ دی ماه داوطلبان کنکور ریاضی که در شهرستان تاکستان ۱۵۰ نفر شامل ۵۹ دانش آموز دختر و ۹۱ دانش آموز پسر هستند و باید همزمان با داوطلبان سراسر کشور در آزمون حضور یابند.

ارباب گفت: همچنین صبح روز جمعه ۳۰ دی ماه سال جاری به صورت همزمان داوطلبان کنکور علوم انسانی باید آزمون بدهند که در این رشته نیز در شهرستان تاکستان یک هزار و ۱۰۴ داوطلب در حوزه امتحانی حاضر می شوند.

وی بیان کرد: تعداد داوطلبان دختر رشته علوم انسانی در شهرستان تاکستان ۶۴۶ نفر و تعداد داوطلبان پسر در این شهرستان ۴۶۲ نفر است.

رئیس دانشگاه آزاد تاکستان افزود: بعد از ظهر روز جمعه کنکور هنر برگزار می شود که داوطلبان این رشته در شهرستان تاکستان ۴۳ نفر شامل ۱۲ نفر دانش آموز پسر و ۳۱ نفر دانش آموز دختر هستند.

ارباب اظهار کرد: برگزاری کنکور سراسری به شیوه جدید برای نخستین بار است که در کشور برگزار می شود اما با توجه به اینکه در فصل سرد سال قرار داریم و اکثر استان های کشور با برودت هوا روبرو هستند، بهتر بود زمان برگزاری کنکور تغییر می کرد.

وی خاطرنشان کرد: به نظر بنده اگر کنکور سراسری در نیمه دوم اسفندماه برگزار می شد، شرایط آب و هوایی نقاط مختلف کشور برای برگزاری چنین رویدادی مساعدتر بود.

رئیس دانشگاه آزاد تاکستان یادآور شد: در حال حاضر حاضر با توجه به اینکه کنکور سراسری فقط در مرکز شهرستان ها برگزار می شود، در برخی از شهرستان ها به دلیل برودت هوا با مشکل تردد دانش آموزان برای حضور در حوزه امتحانی کنکور روبرو بودیم زیرا ساعت برگزاری آزمون نیز ۸.۵ صبح بود دانش آموزانی که در صبح هنگام کنکور داشتند باید سختی بیشتری در حوزه امتحانی حاضر شدند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول