اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

گام جدید ایران برای ورود به صنعت 20 میلیارد دلاری بانکرینگ

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم از انجام نخستین بانکرینک سوخت لوسولفور به روش sts ( کشتی به کشتی) برای سوخت رسانی به کشتی های عبوری در منطقه آزاد قشم خبر داد.

گام جدید ایران برای ورود به صنعت 20 میلیارد دلاری بانکرینگ

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مختار گرشاسبی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد قشم ظهر امروز با اعلام این خبر گفت: در این عملیات بانکرینگ ۲۴۷۷ تن سوخت در حوضچه بندر بهمن قشم انجام شد.

وی ادامه داد: جزیره قشم به واسطه قرارگیری در یکی از مهمترین آبراهه های بین المللی و برخورداری از زیرساخت های بندری و خدمات گمرکی، از ظرفیت مناسبی برای تامین سوخت کشتی های عبوری داخلی و خارجی برخوردار است.

گرشاسبی تصریح کرد: از همین روی فعال کردن صنعت بانکرینگ در جزیره به صورت جدی از سوی سازمان منطقه آزاد دنبال می شود تا علاوه بر تبدیل قشم به هاب بانکرینگ، سهم کشور از چرخه مالی ۲۰ میلیارد دلاری این صنعت در خلیج فارس نیز تامین شود.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: صدور مجوز راه اندازی پالایشگاه های تامین سوخت لوسولفور نیز نشان از عزم جدی برای تکمیل زنجیره صنعت بانکرینگ در قشم دارد.

به گفته گرشاسبی، در انجام نخستین عملیات بانکرینگ، نمایندگان سازمان منطقه آزاد قشم، اداره بنادر و دریانوردی، اداره استاندارد و سایر دستگاه های متولی حضور داشتند.

به گزارش فارس، تجارت سنگینی در حوزه بانکرینگ سوخت در منطقه خلیج فارس در جریان است که متأسفانه ایران سهمی از آن ندارد و این اقدام اخیر در قشم را باید آغازی بر یک حرکت بزرگ اقتصادی در کشور در نظر گرفت که رقبای منطقه‌ای سخت از قدرت گرفتن ایران در این عرصه بیمناک‌اند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول