اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

پنج‌شنبه‌های شهدایی| پسری که نشان پدر را جاودانه کرد

مهمان امروز پنج‌شنبه‌های شهدایی، شهیدی است که راه پدر جانبازش را در مقابله با اشرار تکمیل کرد و تولد و شهادتش در اولین روزهای بهمن ماه رقم خورد.

پنج‌شنبه‌های شهدایی| پسری که نشان پدر را جاودانه کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، ۵ بهمن ۱۳۷۳ روستای فدشکویه فسا فرش راه تولد فرزندی از دامان پدر و مادری پاک و صدیق، وفادار به اسلام، با ایمان راستین و یار وفادار امام امت شد که نامش را حامد و در شناسنامه مهدی گذاشتند.

 دوران مدرسه را با موفقیت گذراند، ازبچگی عاشق نماز و اذان بود و در مسجد صاحب الزمان(عج) مکبر و مؤذن بود.

  دوران دبستان، راهنمایی و دبیرستان صبح‌ها به مدرسه می‌رفت و عصرها به همراه پدر کارگری می‌کرد و شب ها تا دیر وقت درس می‌خواند.

 در همه حال اصالت خود را حفظ می کرد  در خانواده اخلاقی بسیار پسندیده داشت، با ایمان بود و به نماز و قرآن اهمیت خاصی می‌داد.

 احترام به پدر و مادر، راستگویی، چشم و دل پاک بودن، چشم پوشی بر نامحرم، تواضع و فروتنی از ویژگی‌های بارز او بود و با این خلقیات و محاسن زبانزد خاص و عام هم شده بود.

از هم بازی شدن با کودکان لذت می‌برد و حب دنیا در ذاتش نبود و شجاعت و جرأتش او را به آرزوی دیرینه و والایش رساند.

مؤدب، سربه زیر، کم توقع و همیشه خندان ومصمم بود، ایمان و صبر و فداکار ی اش از او چهره خاصیساخته بود، مستقل و بی ریا و باگذشت بود و همه این خصوصیات را در محیط خانه و محل کارش مد نظر داشت.

 در هر مجلسی گل سرسبد و بذله گو و خندان بود، اگر هم ناراحتی و کم کاستی در زندگی داشت هیچ وقت بر زبان نمی آورد و خندان نزد همه حاضر می‌شد.

 با اینکه از خانواده بی‌بضاعتی بود و فقر را تجربه کرده بود تأکید زیادی به حلال خوری داشت و بارها گفته بود که اگر به نان شب محتاج شوم حاضر به آوردن نان حرام در زندگی نخواهد بود و ۴ بار تشویقی رد رشوه در پرونده‌اش گواه این موضوع است.

مهدی علاوه بر درس در مسابقات ورزشی و قرآنی هم کسب مقام داشت، از او لوح تقدیرهای زیادی به جامانده است. 

چهارم تجربی بود که در تاریخ ۱۳۹۱/۱۱/۳۰ به دوره آموزشی ناجا در کرج اعزام شد و ۸ ماه آموزشی خود را در آنجا گذراند و در تاریخ۱۳۹۲/۷/۱۶ درجه گرفت  و در فرماندهی نیرو انتظامی فسا شروع به خدمت کرد.

 بعد از یک‌سال خدمت صادقانه در فسا با رضایت خود در تاریخ ۱۳۹۳/۴/۶ به استان سیستان بلوچستان منتقل شد.

 حدود ۱۸ ماه در ایرانشهر مشغول خدمت بود و همزمان یکی از دختران فامیل را به عقد خود درآورد و شهادت در راه خدا را بر ازدواج ترجیح داد و در مواجهه با اشرار، جان خود را نثار امنیت ملی کشور نمود. 

وقتی به او گفته می‌شد در عملیات ها و درگیری ها مراقب خودت باش که اتفاقی نیفتد با لبخند دلنشینی می‌گفت: شهادت لیاقت می‌خواهد نصیب هرکس نمی‌شود.

 شهید مهدی اسماعیلی مزیدی در آخرین مرخصی نشانه ها و خاطره های زیادی از خود به جا گذاشت و چندین بار دست خود را بالا برد و بلند گفت: خدایا شکرت به هر چه خواستم رسبدم و به خانواده خود گفت: به خداوند متعال توکل کنید زیرا خداوند توکل کنندگان را دوست دارد. 

علاقه زیادی به زیارت ائمه و امامزادگان داشت، در آخرین سفر هم به زیارت حضرت احمد بن موسی(شاهچراغ) و آستانه سید علاءالدین حسین(ع) مشرف شده بود. 

و سرانجام در تاریخ ۱۳۹۴/۱۱/۲در بهمنی سرد در عملیاتی برای مقابله با اشرار به درجه شهادت نائل آمد.

پدر شهید اسماعیلی می‌گوید: جنگ که تمام شد، حس می‌کردم جا مانده‌ام. از غصه ریش‌هایم سفید شده بود. نمی‌توانستم درست کار کنم. در پهلو و سرم ترکش جا خوش کرده بود. آرزو می‌کردم کاش به‌جای جانبازی، به شهادت رسیده بودم و به دوستان شهیدم غبطه می‌خوردم.

 موقع تشییع پیکر پسرم، با خودم فکر می‌کردم آرزویم برآورده شده. مهدی خود من بود که روی دست‌ها تشییع می‌شد. ادامه من و راهم.

 در دلم خوشی و غم با هم جوشید. چشمانم پر از اشک شد. تابوتش را که بر زمین گذاشتند، افتادم روی زانوهایم. سرم را گذاشتم روی زمین و یادم رفت که میان جمعیت هستم و سجده شکر به‌جا آوردم.

مادر شهید هم به فرزندش افتخار می کند و می‌گوید: فرزندمان راه سعادت را انتخاب کرده وجان خود را نثار امنیت ملی نمود و از این جهت خوشحالم.

 و در نهایت، نمی‌دانم باید گفت پدر در راه پسر یا پسر در راه پدر قرار گرفت، پسر راه نیمه تمام پدر که جانباز ۸ سال دفاع مقدس بود را به پایان رساند و با بال شهادت زودتر از پدر پرواز کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول