اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

قالیباف: در صورت قرار گرفتن سپاه در لیست سازمان‌های تروریستی به شیوه کاملاً متفاوت در منطقه با اروپایی‌ها برخورد می‌کنیم

رئیس مجلس با بیان اینکه سپاه منحصر به فردترین سازمان ضد تروریستی در منطقه و جهان است، گفت: در صورت قرار گرفتن سپاه در لیست سازمان‌های تروریستی به شیوه کاملاً متفاوت در منطقه با اروپایی‌ها برخورد می‌کنیم.

قالیباف: در صورت قرار گرفتن سپاه در لیست سازمان‌های تروریستی به شیوه کاملاً متفاوت در منطقه با اروپایی‌ها برخورد می‌کنیم

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در یادواره شهدای شهرستان انزلی گفت: دستگاه محاسباتی اروپایی ها این نوبت هم اشتباه کردند، اگر اتحادیه اروپا چنین تصمیمی بگیرد و سپاه را به عنوان سازمان تروریستی اعلام کند به این معناست که خود اتحادیه اروپا یک سازمان بزرگ حمایت از تروریست است.

وی تصریح کرد: سپاه منحصر به فرد ترین سازمان ضد تروریستی در منطقه و جهان است، اروپا مراقب باشد حامی خواست داعش نشود، اروپایی ها امروز در حال نشان دادن این هستند که حمایت از تروریست را به سیاست رسمی خود تبدیل کنند

قالیباف تاکید کرد: هشدار می دهم در صورت نهایی شدن این تصمیم مجلس ایران قطعا مقابله به مثل خواهد کرد و این کاملا منطقی است که ما دولت های اروپایی را حامی تروریست و ارتش های آن ها را در گروه تروریستی در نظر بگیریم و به شیوه کاملا متفاوت در منطقه با آنها برخورد خواهیم کرد.

وی گفت: الگوی مدیریتی ما باید فرهنگ شهدا باشد امروز  اگر می خواهیم شکوفاسازی استعداد ها را انجام دهیم هیچ راهی نداریم جز اینکه شایسته سالاری را حاکم کنیم نه اینکه هم طایفه ای، هم قبیله ای، هم حزبی و رفیق خود را بیاوریم این ها هیچ نسبتی با فرهنگ شهدا و امام شهدا ندارند، باید به لیاقت ها توجه کنیم.

وی با بیان اینکه اطاعت از ولایت فقیه و جهاد برای حل مشکلات وصیت شهدا به مردم و مسوولان بوده است، گفت:شهدا به ما درس ایثار و اخلاص دادند، شهدا به ما یاد دارند بصیرت داشته‌باشیم و برای حل مشکلات دریغ نکرده و ایراد نگیریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم توجه به حل مشکلات کشور و توجه به وضعیت معیشتی مردم افزود: امروزه افرادی پای انقلاب هستتد که مشکلات این کشور را حس کردند و ما مسوولان نیز هم باید تلاش کنیم تا مشکلات اقشار مختلف جامعه را برطرف کنیم.

قالیباف با بیان اینکه عده‌ای در تلاشند تا فرهنگ و درس‌های دوران دفاع مقدس در کشور کمرنگ شود،گفت:باید تلاش کنیم آرمان، باورهای شهدا و الگوهای دوران دفاع مقدس در جامعه فراموش نشود  لذا خطاب به عده‌ای که می‌گویند دوران توجه به آموزه‌های دفاع مقدس برای حل مشکلات کشور به پایان رسیده است می‌گویم تنها راه نجات کشور توجه به دانشگاه دفاع مقدس است.

وی با اشاره به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی در عرصه موشکی و فضایی بیان کرد: همه آرزوی ما در دوران دفاع مقدس این بود یک تصویر هوایی از خط دشمن داشته باشیم و شرایط به گونه‌ای بود که برای کسب اطلاعات از شیوه آرایش دشمن شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب کردیم ولی امروز به جایی رسیدیم که ماهواره به فضا فرستادیم روزانه تصاویر دقیقی را مخابره می‌کنیم.

به گفته رئیس مجلس شورای اسلامی در سال ۶۳ هیچ اسلحه پرحجمی نداشتیم که ۱۵ کیلومتر آتش به دشمن بر سر بریزیم ولی امروز همرزمان و شاگردان شهید طهرانی مقدم و دانشمندان ایرانی کاری کردند که امروز جمهوری اسلامی جز پنج قدرت برتر موشکی جهان است.

قالیباف با انتقاد از وضعیت صورت خودرو در کشور افزود: در صنعت خودرو سازی اگر از الگو و فرهنگ شهدا استفاده کنیم دیگر با معضلاتی در این خصوص مواجه نخواهیم بود.

وی فرزندان این مرز و بوم را یادگاران شهدا و امام شهدا دانست و بیان کرد: فرزندان این مرز و بوم امانت امام هستند ولی متأسفانه در تربیت جوانان با فرهنگ شهدا غفلت کردیم لذا خانواده، مدرسه و آموزش و پرورش به عنوان سه رکن اصلی آموزش در کشور باید در جنگ ترکیبی دانش آموزان را به درستی تربیت کرده و فرهنگ شهدا را در این قشر از جامعه نهادینه کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در آموزش و پرورش هر اقدامی انجام شود نوعی سرمایه گذاری است، گفت:مردم ما ثابت کردند اگر مسوولان خوب و جهادی عمل کردند آنان هم گره‌گشایی کردند زیرا شهدا با ایمان قوی و توکل به پروردگار ایستادگی، پایداری، مقاومت و تدبیر کردند تا درخت تنومند انقلاب اسلامی پربار شود.

قالیباف با تاکید بر اینکه نماد الگوی مدیریتی ما باید فرهنگ شهدا باشد، تصریح کرد: در حل مشکلات کشور باید شایسته سالاری در اولویت بوده و از  فامیل‌بازی، سیاست بازی و حزب‌بازی دور جوییم.

وی جنگ امروز در کشور را جنگی ترکیبی برشمرد و بیان کرد:تمام دشمنی استکبار با ما این است که با تغییر نسل‌ها فرهنگ شهادت را نابود و تشکیل تمدن اسلامی را به خطر بیاندازند به این منظور امروز که کشور در یک جنگ تنگاتنگ ترکیبی، رسانه‌ای و شناختی است می‌توانیم با تکیه به فرهنگ شهدا حماسه‌ای دیگر رقم بزنیم و از بهانه‌جویی دوری کنیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول