اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

سفر وزیر جهاد کشاورزی به پل‌دختر به منظور افتتاح و کلنگ‌زنی چند طرح کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی به منظور افتتاح و کلنگ زنی چند طرح و بازدید از برخی پروژه‌ها در حوزه کشاورزی به شهرستان پلدختر سفر کرد.

سفر وزیر جهاد کشاورزی به پل‌دختر به منظور افتتاح و کلنگ‌زنی چند طرح کشاورزی

 به گزارش خبرگزاری فارس از پل‌دختر، سید جواد ساداتی نژاد امروز جمعه به اتفاق فرهاد زیویار استاندار لرستان در ابتدای سفر به لرستان با حضور در گلزار شهدای پلدختر با خواندن فاتحه و نثار شاخه‌های گل بر مزار شهیدان یاد خاطره آنان را گرامی‌داشت و با آرمان‌های شهدای سرافراز میهن اسلامی تجدید میثاق کرد.

 بازدید از ایستگاه پمپاژ و کلنگ زنی طرح آبیاری تحت فشار روستای رنگین بان، کلنگ زنی (احداث) کارخانه تولید و اصلاح بذر سراب جهانگیر و فاز اول آبیاری تحت فشار واشیان، بازدید از استحصال ماهی‌های خاویاری در روستای چم گز، ایستگاه پمپاژ زیودار و باغات انجیر و اراضی آسیب دیده از سیل سال ۱۳۹۸  از  برنامه‌های سفر یک روزه وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان پل‌دختر است.

مدیر جهاد کشاورزی پل‌دختر در حاشیه اجرای این برنامه‌ها در گفت و گو با خبرنگار فارس در پل‌دختر اظهار کرد: ایستگاه پمپاژ رنگین بان در سیل فروردین ماه سال ۱۳۹۸ تخریب شد که برای تغییر و جابجایی آن مبلغ ۱۶۳میلیارد ریال هزینه و پیش بینی می‌شود در سال  زراعی جاری به بهره برداری برسد.

شمس الدین جمشیدی اظهار کرد: با بهره برداری از این طرح برای ۵۰۰ خانوار اشتغال‌زایی ایجاد و ۷۵۰ هکتار اراضی منطقه رنگین بان از دیم به آبی تبدیل می‌شود.

وی افزود: عملیات اجرایی فاز نخست طرح آبیاری تحت فشار روستای رنگین بانبه نمایندگی از ایستگاه‌های پمپاژ روستاهای امیران کوشکی، سرنجه زیودار،‌جلگه خلج ، چول‌هول ، ملیون ، چم مهر و دشت واشیان با حضور وزیر آغازشد.

مدیر جهادکشاورزی پل‌دختر گفت: با بهره برداری از این ایستگاه‌های پمپاژ در این شهرستان چهار هزار هکتار از اراضی منطقه آبی می‌شوند.

وی افزود: ایستگاه پمپاژ باغات منطقه زیودار بخش معمولان پل‌دختر که در سیل تخریب شده بود برای بازسازی آن مبلغ  ۱۰۰ میلیاردریال هزینه شده و با بهره برداری از آن  ۴۰۰ هکتار از این باغات آب‌رسانی و برای ۲۵۰خانوار منطقه اشتغال‌زایی ایجاد می‌شود.

جمشیدی یادآور شد: ایستگاه پمپاژ دشت واشیان پل‌دختر در سیل سال  ۱۳۹۸ صد درصد تخریب شد که با بهره برداری از فاز اول آبیاری تحت فشار آن که امروز با حضور وزیر کلنگ زنی شد یک‌هزار و ۲۵۰ هکتار اراضی تحت  پوشش آن  جهت اجرای سیستم آبیاری بارانی آغاز شد و ۳۴۰ هکتار از آن اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: سیل سال ۱۳۹۸ به ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی  شهرستان پل‌دختر خسارت و آسیب جدی وارد کرد به طوری که قابل احیا نیستند.

جمشیدی یادآورشد: وزیر جهاد کشاورزی هم‌چنین در این سفر از استحصال ۳۰۰ قطعه ماهی خاویاری از واحد تولیدی پرورش ماهی روستای چم گز بازدید کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول