اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

«رأی الیوم» از پیشرفت در گفت‌و‌گوهای حماس و دمشق خبر داد

روزنامه «رأی الیوم» به نقل از منابع آگاه از پیشرفت در گفت‌و‌گوهای حماس و دمشق خبر داد و گفت که این امکان وجود دارد در آینده نزدیک دفتر نمایندگی حماس در حومه دمشق افتتاح شود.

«رأی الیوم» از پیشرفت در گفت‌و‌گوهای حماس و دمشق خبر داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه الکترونیکی «رأی الیوم»، شامگاه پنجشنبه، گزارش داد که پس از توافق و رایزنی‌های امنیتی میان جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و مقامات سوریه با میانجیگری ایران و زمینه‌سازی‌های جنبش حزب‌الله لبنان، در روزهای گذشته تماس‌هایی در سطوح بالا میان مقامات حماس و دمشق برقرار شده است.

روزنامه رأی الیوم نوشت به نظر می‌رسد که برخی دستگاه‌های ایرانی و لبنانی در پشت پرده برای هماهنگی گفت‌‌و‌گوهای امنیتی و تقریبا سیاسی میان جنبش حماس و مقامات دمشق «نقش مؤثری» ایفا کرده‌اند.

طبق این گزارش، «به‌صورت اولیه بر سر گذر از برخی حساسیت‌های قدیمی و ازسرگیری دیدارها و نشست‌ها برای هماهنگی‌های دوره‌ای به‌ویژه در بیروت توافق شده است.»

این رسانه به نقل از یک منبع لبنانی نیز که آن را «بسیار آگاه از جزئیات» خواند، اضافه کرد جنبش حماس ممکن است در آینده نزدیک بتواند دفتر نمایندگی خود را در حومه دمشق افتتاح کند.

این منبع که اشاره‌ای نیز به نام او نشده، در ادامه خاطرنشان کرد که گام‌های عملی برای این اقدام برداشته شده و یکی از اعضای ارشد حماس مأمور به انجام به این کار و تبادل پیام با دمشق شده است.

رأی الیوم در پایان اشاره کرد که این تفام‌ها با هماهنگی «صالح العاروری» از اعضای ارشد حماس صورت گرفته و دو طرف در حال حاضر عجله‌ای برای اعلام رسمی ندارند.

جنبش حماس در تاریخ ۱۵ سپتامبر سال گذشته میلادی در بیانیه‌ای اعلام کرد که قصد عادی‌سازی و توسعه روابط خود با دولت سوریه را دارد. در تاریخ ۲۱ ژوئن نیز یک منبع فلسطینی به خبرگزاری «آناتولی» ترکیه گفته بود که جنبش حماس و دولت سوریه پس از ۱۰ سال قصد از سرگیری روابط و باز کردن افق‌های جدید پیش روی خود را دارند؛ روابطی که پس از آغاز بحران سوریه به سردی گرایید بود.

پس از اعلام حماس، «خلیل الحیه» معاون جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در نوار غزه در دمشق با «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه دیدار و آن را «گرم» توصیف کرد.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول