اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

امام جمعه قزوین: پدیدآورندگان و حامیان داعش می‌خواهند سپاه را نهادی تروریستی اعلام کنند

امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: آن‌هایی که داعش پرور بودند و دنیا را به تلخی رفتارهای شرمگین و قساوتمندانه تروریست های داعشی آلوده کردند، می خواهند سپاه را تروریستی اعلام کنند.

امام جمعه قزوین: پدیدآورندگان و حامیان داعش می‌خواهند سپاه را نهادی تروریستی اعلام کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، اظهار کرد: هر هفته یادآوری می کنیم، هر هفته به خودمان یادآوری می‌کنیم که چقدر برای جلب رضای خدا و خشنودی خدا کار کردیم و یا خدای ناخواسته چه کارهایی کردیم که خدا از ما ناراضی بود.

وی ادامه داد: توجه داشته باشیم هر هفته خودمان را ببینیم، یعنی قبل از اینکه در قیامت به محاکمه کشیده شویم، امروز که فرصت توبه و استغفار هست خودمان را بررسی کنیم، اخلاق، رفتار، کلام و زندگی مان را در پیشگاه خدا عرضه کنیم و حساب کنیم خدا چه نمره ای به ما می دهد؟ آیا این نمره آبرومندانه هست؟

امام جمعه قزوین عنوان کرد: مناسبت هایی را در پیش رو داریم که باید به آن ها توجه کنیم، یکی از مهمترین مسائلی که این روزها پیش آمد، تصمیمی بود که اروپایی‌ها درباره سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می خواستند اتخاذ کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: آن ها خیلی از اهداف را برای این معنا دنبال کردند، اولاً آن جاسوس کهنه کار آمریکایی - انگلیسی که اعدام شد خیلی برای دشمنان سخت بود، آنها قدرت امنیتی کشور ما را به این حد نمی شناختند و خیلی عصبانی شدند.

وی خاطرنشان کرد: اینکه یک نفر اعدام شده برای آنها اهمیتی ندارد، رضاخان که نوکر چشم و گوش بسته آنها بود، در آخر با او چه معامله ای کردند؟ آنها همیشه نسبت به نوکرانشان چنین رفتاری دارند.

آیت الله عابدینی تاکید کرد: همین شاه فراری، زمانی که فرار کرد، یک عمر برای آن ها فقط نوکری کرده بود و هر چه گفتند را اطاعت کرده بود اما وقتی که از ایران فرار کرد حتی یک منزل مسکونی به او ندادند که به امریکا برود، سرگردان مانده بود.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: آنها با نوکرانشان این گونه رفتار می کنند، این صدامی که جنگ تحمیلی را به فرمان اربابان خود علیه ما آغاز کرد، در آخر با او چه رفتاری کردند؟ خداوند می فرماید هر که به ظالمان و دشمنان خدا تکیه کند آتش می گیرد، آبرویش می سوزد، ایمانش به آتش کشیده می شود و حیثیتی برایش نمی ماند، ما این ها را دیده ایم، این ها نشانه های خداست تا راه ما کج نشود.

وی افزود: آنها آمدند تصمیم گرفتند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در دنیا تروریست معرفی کنند، چه کسانی این کار را کردند؟ دار و دسته هیتلر، آن‌هایی که داعش پرور بودند و دنیا را به تلخی رفتارهای شرمگین و قساوتمندانه تروریست های داعشی آلوده کردند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: آنها می خواهند به سپاه پاسدارانی که مدافع حریم امنیت ملت هاست، مدافع حریم آسایش و راحتی مردم است، تروریست بگویند.

آیت الله عابدینی اظهار کرد: اگر آن موقعی که حاج قاسم سلیمانی، آن فرزند رشید رهبر انقلاب و امام خمینی (ره) ترور شد، زود انتقام گرفته بودیم، امروز این غلط را نمی‌کردند، اگر ما آسایش را از ترامپ، بایدن، رئیس جمهورهای آمریکا و شیطان های مستقر در انگلیس و اتحادیه اروپا گرفته بودیم، این ها اکنون به ما التماس می‌کردند.

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: اگر دشمنان گزافه گویی می کنند بخاطر این است که ما وظیفه خود را سریع انجام نمی دهیم و این خواسته توده های مردم است چرا که انتقام گرفتن از دشمن، موجب پایداری آسایش و امنیت کشور می شود.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: آنها همیشه هدفشان این است که مراکز قدرت ما را هدف قرار دهند و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند که دشمنان بر روی نقاط قوت ما برنامه ریزی کرده بودند تا به مراکز قدرت ما آسیب وارد کنند اما نتوانستند.

وی عنوان کرد: قرآن، رسول اکرم (ص)، عاشورا و اربعین، تکنولوژی دفاعی ما، امنیت وحدت و خانواده پشتوانه و مرکز قدرت ما هستند و آنها می خواهند به این مراکز آسیب وارد کنند و باید مراقب این معانی باشند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین به در پیش بودن ایام الله دهه فجر بیان کرد: همه مسئولان و مردم تلاش کنند تا جشن ها و برنامه های دهه فجر پرشور برگزار شود.

امام جمعه قزوین افزود: همانطور که جشن های بهمن ماهی داریم، بهار رجب، شعبان و رمضان را هم در پیش داریم و بایستی این مهم را نیز مورد توجه قرار دهیم.

وی اضافه کرد: روز اول رجب، میلاد امام باقر (ع) را داریم و این روز را تبریک عرض می کنم. امام باقر (ع) فرمودند هر زمان خواستید بفهمید شما انسان خوبی هستید یا خیر، به قلبتان نگاه کنید و اگر دیدید محبت آدم های خدایی در قلبتان وجود دارد، شما انسان خوبی هستید و خداوند نیز شما را دوست دارد.

آیت الله عابدینی با تسلیت شهادت امام هادی (ع) اظهار کرد: امام هادی (ع) فرمودند با همه آدم ها چه مؤمن و چه غیر مؤمن به خوبی رفتار کنید، انسان مؤمن با مخالف هم مدارا می کند تا اینکه آنها را به ایمان جذب کند.

آیت الله عابدینی اظهار کرد: فصل بهار دینی ماه های رجب، شعبان و رمضان است، اگر هر کشاورزی بخواهد موفق شود، معمولا در بهار به کشت و کار می پردازد، در مسائل معنوی هم هر کس می خواهد قلبش آباد شود، کویر و بایر نماند، باید از فصل بهار رجب، شعبان و رمضان استفاده کند.

خطیب نماز جمعه قزوین عنوان کرد: در حدیث آمده وقتی که ماه رجب فرا می رسید، رسول گرامی اسلام مردم را جمع می کردند و سخنرانی می کردند، این را برای ماه رجب داریم، برای ماه رمضان هم داریم که حضرت در اواخر ماه شعبان مردم را جمع می کردند و در خطبه های نماز جمعه توضیح می دادند که ماه رمضان چیست.

وی افزود: درباره ماه رجب هم حضرت این کار را انجام می دادند و می فرمودند رجب ماه بابرکتی است که سایه رحمتش را بر سر شما انداخته است و رحمت خدا در این ماه بر سر شما می بارد، حواستان باشد که از این ماه نهایت استفاده را ببرید، مخصوصا سفارش شده که در ماه رجب استغفار کنید.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: در ماه رجب استغفار کنید و بگویید خدایا در ماه های گذشته هر چه بدی کردیم، ما را ببخش، ما می خواهیم از نو بندگی را شروع کنیم.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: در حدیث دیگری هم حضرت فرمودند در ماه رجب خدا حسنات را چندین برابر پاداش می دهد، اگر کسی در ماه رجب یک روز روزه بگیرد مثل این است که یک سال روزه گرفته است، یعنی خدا اینقدر برای ماه رجب اهمیت قائل است.

آیت الله عابدینی تصریح کرد: اولین جمعه یعنی جمعه ای که پیش روی ماست، لیله الرغائب است، لیله الرغائب به معنای شب آرزوها نیست، بلکه یعنی آدم می خواهد چیزهای مرغوبی را از خدا بگیرد، قرآن، نماز، عدالت، انسانیت، رحم، مروّت، انتظار ظهور، محبت و برادری نسبت به آحاد مومنین چیزهای مرغوب است، در لیله الرغائب باید این گونه با خدا عهد و پیمان ببندیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: در روز قیامت یک منادی ندا می دهد که رجبیون کجا هستند؟ بنابراین ما باید در ماه رجب جوری از فرصت ها استفاده کنیم که به ما بگویند این ها اهل ماه رجب بوده و نورانی هستند.

وی اظهار کرد: در ادامه این حدیث آمده که رجبیون آدم های ویژه و چهره های نورانی هستند، برای یکدیگر دعا کنیم این نورانیت از عبادات ماه رجب روزی مان شود.

امام جمعه قزوین ادامه داد: در ایام قدیم وقتی برف زیادی می آمد مردم خوشحال می شدند و خدا را شکر می کردند، اکنون که برف زیادی آمده و دمای هوا به زیر صفر رسیده است، نباید انتظار این باشد که همه کوچه ها و همه مناطق در کمترین زمان مثل روزهای عادی و غیر برفی شود.

آیت الله عابدینی خاطرنشان کرد: در قدیم برف می آمد و هوا گرم بود و کم کم آب می شد اما اکنون برف ها به دلیل سرمای هوا به زمین می چسبند، پس باید همه ما همت کنیم و به میدان بیاییم، در زمان های بحران همیشه مردم ما از خودشان جوانمردی نشان داده اند و حالا نباید در این شرایط یکدیگر را تخریب و تضعیف کنیم بلکه باید دستگیر یکدیگر باشیم.

وی افزود: این پاکبان هایی که حتی نصفه شب هم صدای بیل و پاروی آن ها در سرما به گوش می رسد، نباید به جای اینکه به این عزیزان خداقوت بگوییم، فقط به دنبال ایراد گرفتن باشیم، این ها جوانمردی نیست، جوانمردی این است که خودمان بیل و پارو دست بگیریم و در کنار کسانی که وظیفه دارند قرار بگیریم و قدر آن هایی هم که زحمت می کشند را بدانیم، البته آن هایی هم که در این راستا وظایفی دارند، انتظار می رود وظیفه شان را کامل و به درستی انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: خوشبختانه در این ایام، برادر عزیز ما، قاری قرآن، سید مصطفی حسینی، رتبه دوم در رشته قرائت را در کشور به دست آوردند، خانم سیاهکالی مرادی نیز رتبه سوم حفظ را در کشور به دست آوردند، ما بسیار خوشحال شدیم، استان ما در حفظ و قرائت قرآن موقعیت خوبی دارد و برای عزیزان قرآنی توفیقات بیشتری را از خدای متعال طلب می کنیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول