اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بورل: گفتن اینکه روسیه جنگ را باخته مضحک است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید گفتن اینکه روسیه جنگ را باخته مضحک است و این کشور به نبرد تا لحظه آخر عادت دارد.

بورل: گفتن اینکه روسیه جنگ را باخته مضحک است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادعاها درباره اینکه روسیه جنگ در اوکراین را باخته را «مضحک» توصیف کرد و گفت روسیه به جنگیدن تا لحظه آخر عادت دارد.

بورل که در مراسمی در مادرید حضور داشت گفت: «روسیه کشور بزرگی است و به جنگیدن تا آخر ادامه دارد. روسیه به اینکه تا دم شکست پیش برود و بعد همه‌ چیز را مجدداً احیا کند عادت دارد. آنها این کار را با ناپلئون و با هیتلر انجام دادند.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: «اینکه کسی فکر کند روسیه جنگ را باخته یا اینکه ارتشش بی‌کفایت است مضحک است.» او بر همین اساس تأکید کرد که لازم است تسلیح اوکراین ادامه پیدا کند.

چند روز پیش، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه هم گفته بود که پیروزی روسیه در اوکراین حتمی است. او که در جریان بازدید از یک کارخانه اسلحه‌سازی در شهر زادگاهش سن پترزبورگ صحبت می‌کرد گفت:پیروزی مسلم است. شکی درباره آن ندارم. 

رئیس‌جمهور روسیه بار دیگر تاکید کرد که روسیه قبل از اعزام نیرو به اوکراین، برای مذاکره به منظور دستیابی به حل و فصل صلح‌آمیز تلاش کرد اما فقط فریب داده شد. او در ادامه سخنانش شرق اوکراین را «سرزمین‌های تاریخی» روسیه خواند و افزود مسکو از دست رفتن آن‌ها را بعد از فروپاشی شوروی در سال ۱۹۹۱ پذیرفت اما مجبور به اقدام برای حفاظت از روس‌زبانان در آنجا شد. 

ولادیمیر پوتین بار دیگر تاکید کرد که روسیه دلایل زیادی دارد تا رژیم فعلی کی‌یف را نئونازی بداند. به گفته وی، «عملیات رزمی در مقیاس گسترده با استفاده از تسلیحات سنگین، توپخانه، تانک و هواپیما از سال ۲۰۱۴ در دونباس متوقف نشده است. همه آنچه ما امروز به عنوان بخشی از عملیات نظامی ویژه انجام می‌دهیم، تلاش برای متوقف کردن این جنگ است. این معنی عملیات ما است: حفاظت از مردمی که در آن سرزمین‌ها زندگی می‌کنند». 

رئیس‌جمهور روسیه یکشنبه هم درباره عملیات نظامی کشورش در اوکراین گفت که روند مثبتی دارد و وی امیدوار است که نظامیان روس دستاوردهای بیشتری داشته باشند. پوتین به تلویزیون دولتی  این کشور گفت: «همه چیز در چارچوب برنامه وزارت دفاع و ستاد کل ارتش در حال پیشرفت است و من امیدوارم که نظامیان ما با نتایج نبرد خود ما را بیشتر خوشحال کنند».

روسیه جمعه اعلام کرد که نیروهایش کنترل «سولِدار» در شرق اوکراین را به دست گرفته‌اند. بعد از چند روز درگیری‌های شدید بین نیروهای روسیه و نظامیان اوکراینی در شهر راهبردی سولدار در استان دونتسک، مسکو جمعه رسماً تسلط بر این شهر را اعلام کرد.

وزارت دفاع روسیه سه‌شنبه (۱۷ ژانویه، ۲۷ دی) نیز از برنامه برای ایجاد تغییرات اساسی در نیروهای مسلح این کشور از سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۶ خبر داد و دلیل آن را جنگ نیابتی در حال انجام غرب علیه مسکو در اوکراین دانست که با اقدام به ارسال تسلیحات سنگین برای کی‌یف ضروری گشته است. 

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونستک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونستک اعلام کرده و گفته است که قصد تصرف اراضی اوکراین را ندارد.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول