اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

سجادی: انتخاب سرمربی موقت برای تیم ملی اصلا به صلاح نیست / یادمان نرفته که ویلموتس چگونه انتخاب شد

وزیر ورزش و جوانان گفت: یک شایعه درباره انتخاب سرمربی موقت برای تیم ملی فوتبال ایجاد شده بود که پیگیری کردم، زیرا اصلا به صلاح نیست.

سجادی: انتخاب سرمربی موقت برای تیم ملی اصلا به صلاح نیست / یادمان نرفته که ویلموتس چگونه انتخاب شد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، سید حمید سجادی در خصوص انتخاب سرمربیان تیم های ملی فوتبال بزرگسالان و امید اطهار داشت: ما تقویم بسیار پر ترافیکی را خواهیم داشت. تا جایی که من اطلاع دارم همکارانم در فدراسیون فوتبال در حال تلاش هستند تا اقدامات لازم برای تیم‌های ملی فوتبال را انجام دهند و سرمربیان تیم های ملی بزرگسالان و امید را انتخاب کنند به همین دلیل اهمیت انتخاب سرمربیان تیم ملی جوانان و امید برای ما هم حائز اهمیت است. برای تیم بزرگسالان گزینه های خارجی و داخلی وجود دارد. برخی مربیان ایرانی درگیر لیگ هستند. یک شایعه هم در خصوص تیم ملی به وجود آمده بود که گفته می‌شد یک سرمربی موقت برای تیم ملی انتخاب کنند تا رقابت های لیگ برتر به پایان برسد و سرمربی انتخاب کنند که من پیگیری کردم و اصلا هم به صلاح تیم ملی نبود. در گذشته یادمان نرفته است که ویلموتس چگونه به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد و امیدوارم در آینده برای انتخاب سرمربی تیم ملی دچار چنین مشکلاتی نشویم.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص فدراسیون هایی که با سرپرست اداره می شوند گفت: من حدود ۱۲ سال پیش که به عنوان رئیس سازمان تربیت بدنی انتخاب شدم از ۵۰ فدراسیونی که وجود داشت ۲۵ فدراسیون به صورت سرپرستی اداره می‌شد اما کارهای فدراسیون‌ها تعطیل نشده بود اما با یک برنامه ریزی دقیق از بحران سرپرستی ۲۵ فدراسیون به سلامت عبور کردیم. من در خصوص دو رشته ورزشی ژیمناستیک و دوچرخه سواری هم باید بگویم که قبل از اینکه دولت سیزدهم روی کار بیاید دچار اختلاف های بین المللی شدند و تا به امروز همین مسائل ادامه دار بوده اما با توجه به صبر و حوصله و تدبیری که بخرخ دادیم این مسائل هم در حال برطرف شدن است. ما تا به امروز پنج انتخابات مهم از جمله انتخابات کمیته ملی المپیک و کمیته ملی پارالمپیک را داشتیم و بعد از آن حدود ۴۳ مجمع عمومی سالیانه فدراسیون ها را داشتیم که برگزار کردیم.

وی افزود: انتخابات فدراسیون دوچرخه سواری به زودی برگزار خواهد شد. در رشته وزنه برداری هم با توجه به رای که از دادگاه صادر شد باعث شد تا انتخابتش باطل شود و ما هم مجبور شدیم برای این فدراسیون سرپرست انتخاب کنیم؛ اما در چند روز آینده انتخابات برخی ها فدراسیون هم برگزار خواهد شد. یکی دیگر از فدراسیون هایی که مانند وزنه‌برداری دچار رای دادگاه شد فدراسیون سوارکاری بود. با توجه به همین موارد انتخابات فدراسیون سوارکاری هم برگزار خواهد شد. ما در همین اسفند ماه چند رشته ورزشی داریم که ریاست چهار ساله آنها تمام خواهد شد و به صورت اتوماتیک وارد چرخه انتخاب رئیس جدید فدراسیون خواهند شد این یک موضوع پیچیده‌ای نیست و همه فدراسیون ها به صورت عادی این روند را طی می‌کنند.

سجادی در خصوص احتمال تعلیق ژیمناستیک هم گفت: ما در گذشته این بحران را داشتیم اما امروز دیگر چنین چیزی وجود ندارد و منتظر هستیم تا انتخابات این فدراسیون برگزار شود و ریاست این رشته مشخص شود. همواره در وزارت ورزش در تلاش هستیم که انتخابات فدراسیون ها در موعد مقرر برگزار شود. در این میان کسانی هم هستند که می خواهند سرپرستی فدراسیون‌ها را طوری جلوه دهند که انگار مشکل بسیار بزرگی پیش روی ورزش است در واقع بیشتر می خواهند شلوغ‌کاری کنند. یکی از فدراسیون‌هایی هم که به جمع فدراسیون‌های سرپرستی اضافه شد فدراسیون بوکس بود که رئیس آن پناهنده شد که یک اتفاق بسیار تلخی برای ورزش بوکس بود اما امروز با سرپرست این فدراسیون ارتباطات خوبی داریم و برنامه‌ریزی این فدراسیون را به خوبی پیش می بریم. امیدوارم در آینده این حاشیه ها کمتر شود و کسانی که به موضوعات سرپرستی دامن می‌زنند به وزیر ورزش خود اعتماد کنند و وزارت ورزش را در هرچه بهتر شدن شرایط ورزش کشور کمک کنند.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص آخرین وضعیت پروژه های عمرانی ورزش کشور گفت: ما حدود ۵۰ همت بودجه برای اتمام پروژه های ناتمام و بازسازی اماکن ورزشی نیاز داریم که ۳۲ همت آن مربوط به هیئت‌های استانی و بخشی از آن مربوط به شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی است و وظیفه شرکت توسعه تجهیز از دیرباز بر این قرار بوده است که ورزشگاه های بالای ۵۰۰۰ نفر را زیر نظر داشته باشند و بازسازی و نگهداری آنها را بر عهده داشته باشند. ما پنج پروژه بزرگ را در هفته دولت تکمیل کردیم و تحویل دادیم و به امید خدا ۷ پروژه بزرگ دیگر هم تا پایان سال ۱۴۰۱ تکمیل خواهیم کرد و در اختیار ورزش خواهیم گذاشت. پروژه هایی داشتیم که از دهه ۸۰ غیر فعال بودند که توانستیم با همت همکاران این پروژه ها را به صورت فعال ادامه دهیم. به عنوان مثال مجموعه خانه کشتی را داشتیم که کارش به سرعت انجام شد که جا دارد از علیرضا دبیر به عنوان رئیس فدراسیون  کشتی تشکر کنم که وقت گذاشتند و به سرعت این مکان را بازسازی کردند که باید بگویم بسیار زیبا و در بهترین شرایط این کار انجام شده است. همچنین سالن شهدای هفتم تیر هم در خیابان فیاض بخش که نیاز به بازسازی داشت به سرعت انجام شد. این مجموعه امروز به یک مرکز برگزاری مسابقات خوبی تبدیل شده است که از نظر خوابگاهی و چه از نظر سالن تمرین و تجهیزات غیره که باز هم از تلاش های علیرضا دبیر تشکر می‌کنم.

سجادی در خصوص اینکه خیلی‌ها می‌گویند چرا افراد ورزشی در ورزش ورود کرده‌اند گفت: تمام این اتفاقات بر اساس آیین نامه بوده است. من به عنوان وزیر ورزش هشت سال از ورزش دور بودم اما می دانستم که در ورزش چه میگذرد امروز هم می دانم که در ورزش چه چیزی را به ما تحویل داده اند وقتی ما از دست رئیس جمهور حکم می‌گیریم وظیفه داریم ما را که به عنوان وزیر ورزش انتخاب می‌کنند به مجلس بروم و در خصوص تمام اتفاقات ورزش پاسخ بدهم که چرا آقای ایکس سرمربی تیم ملی شده است چرا آقای ایگرگ در هیئت رئیسه فلان باشگاه حضور دارد اینها همه موضوعاتی است که توجهات را به سمت وزیر ورزش می‌برد. وزارت ورزش کارش نظارت است اما نظارت ما تا کجا جواب می دهد. امروز در یکی از برنامه‌های تلویزیونی، هادی ساعی یکی از روسای فدراسیون‌ها گفته بود که وزیر ورزش اصلا با ما دیدار نمی‌کند تمام این مشغله ها باعث شده است تا ما کمتر فرصت کنیم برای فدراسیون‌ها وقت بگذاریم.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص آخرین وضعیت ورزشگاه آزادی عنوان کرد: باید بگویم که حدود 9 بخش از ۱۵ بخش این ورزشگاه بازسازی شده است و مابقی آن نیاز به زمان دارد. ما نیاز به تامین منابع داریم تا بتوانیم مقاوم سازی و بهسازی استادیوم آزادی را انجام دهیم. ورزشگاه آزادی حاکمیتی است و با توجه به مسائل قانونی مانند ورزشگاه های دیگر نمی توانیم اقدام کنیم. در این میان هم قوانینی وجود دارد که ما می‌توانیم با استفاده از ماده ۸۸ و ۲۷ قانون واگذاری اماکن ورزشی را به مدت های مختلف واگذار کنیم اما موضوعی که وجود دارد این است که قانون واگذاری اماکن ورزشی را اصلاح کرده ایم که به بخش‌های مربوطه ابلاغ خواهیم کرد و در این قانون به جد تاکید کرده ام که مراکز ورزشی به کسانی واگذار شود که دارای مجوز فعالیت باشگاهی هستند در واقع دیگر نمی خواهیم مانند گذشته به هر کسی اماکن ورزشی را اجاره دهیم و این برنامه را داریم که خودمان اجاره اماکن ورزشی را تعیین کنیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول