اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

آغاز المپیادهای علمی دانش‌آموزی از امروز

آزمون مرحله اول المپیادهای علمی دانش‌آموزی از امروز آغاز می‌شود.

آغاز المپیادهای علمی دانش‌آموزی از امروز

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، آزمون مرحله اول المپیادهای علمی دانش‌آموزی، از ساعت ۹ صبح امروز آغاز می‌شود.

ساعت ۹ صبح امروز آزمون المپیاد کامپیوتر و ساعت ۱۴ آزمون المپیادهای جغرافیا و علوم زمین برگزار می‌شود؛ المپیاد شیمی و تفکر و کارآفرینی در روز یکشنبه دوم بهمن، المپیاد نجوم و اختر فیزیک، سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی در روز دوشنبه سوم بهمن‌ برگزار می‌شود.

المپیاد فیزیک و سواد رسانه‌ای در روز سه شنبه چهارم بهمن المپیاد ریاضی و اقتصاد مدیریت در روز چهارشنبه پنجم بهمن، المپیاد ادبی و علوم و فناوری در روز پنج‌شنبه ششم بهمن و المپیاد زیست‌شناسی در روز جمعه هفتم بهمن برگزار خواهد شد.

این آزمون‌ها در حوزه‌های داخل و خارج از کشور به صورت همزمان برای دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم برگزار و اسامی پذیرفته‌شدگان مرحله اول برای شرکت در آزمون مرحله دوم به صورت مکتوب به اداره کل آموزش و پرورش استان و مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور ارسال می‌شود.

بر اساس دستورالعمل ارسالی به استان‌ها تمام دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم مجاز به شرکت در رشته‌های المپیادهای علمی هستند و در رشته علوم و فناوری نانو دانش‌آموزان پایه دوازدهم همه رشته‌ها نیز مجاز به شرکت در این آزمون هستند، اما در المپیاد علمی «علوم زمین» فقط رشته‌های ریاضی فیزیک، علوم تجربی و فنی‌وحرفه‌ای و در المپیاد علمی «جغرافیا» فقط رشته‌های ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی مجاز به شرکت هستند.

پایان پیام/ ت 65

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول