اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

جدیدترین اظهارات رئیس دستگاه قضایی عراق درباره جنایت فرودگاه بغداد

رئیس دستگاه قضایی عراق ترور فرماندهان پیروزی بر داعش در نزدیکی فرودگاه بغداد را جنایت خائنانه استکبار جهانی توصیف کرد.

جدیدترین اظهارات رئیس دستگاه قضایی عراق درباره جنایت فرودگاه بغداد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی عراق، امروز (شنبه، ۲۱ ژانویه)، طی سخنانی در مراسم بیستمین سالروز شهادت «سید محمد باقر الحکیم»، به ترور فرماندهان پیروزی بر داعش در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد اشاره کرد و آن را یک جنایت خائنانه به دست استکبار توصیف کرد.

به نوشته وبگاه «المعلومه»، وی در این مراسم تصریح کرد: هر مناسبتی که با نام شهدا همراه باشد، جایگاه ویژه‌ای بر مردم عراق دارد و خون شهدا همچنان درخت عراق را آبیاری خواهد کرد.

وی افزود: سید محمد باقر الحکیم عمر خود صرف راه وطن، تقریب مذاهب و دفاع از عقاید کرد. هر مناسبتی که با نام شهدا همراه باشد؛ جایگاه ویژه‌ای برای مردم عراق دارد، زیرا این کشور بزرگترین بستر برای شهدا در طول تاریخ  بوده که اولین آنها شهدای کربلا و سرور و سالار شهدا، امام حسین(ع)  بود و سپس شهدای جنگ‌های دفاع از عراق، شهدای مبارزه با رژیم‌های دیکتاتوری، شهدای پس از سال ۲۰۰۳ و شهدای جنایت فرودگاه که استکبار جهانی آن را انجام داد».

سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق در ژانویه سال ۲۰۲۰  به دستور «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در اقدامی جنایتکارانه در حمله پهپادی آمریکا به شهادت رسیدند.

دو روز پس از شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، پارلمان عراق لایحه اخراج نظامیان آمریکایی از این کشور را تصویب و دولت این کشور را ملزم کرد که به حضور تمام نیروهای بیگانه به رهبری آمریکا در خاک عراق پایان دهند.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول