اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

کتاب «روش‌های عددی کاربردی برای مهندسان شیمی» به زبان انگلیسی منتشر شد

کتاب «روش‌های عددی کاربردی برای مهندسان شیمی» تألیف مشترک نوید مستوفی استاد دانشکدگان فنی دانشگاه تهران و الکیس کنستانتینیدس استاد درگذشته دانشگاه راتگرز نیوجرسی، به زبان انگلیسی منتشر شد.

کتاب «روش‌های عددی کاربردی برای مهندسان شیمی» به زبان انگلیسی منتشر شد

به گزارش‌گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، کتاب «روش‌های عددی کاربردی برای مهندسان شیمی» که نسخه بازبینی‌شده، تکمیل‌شده و به‌روزرسانده کتاب «روش‌های عددی برای مهندسان شیمی با کاربرد متلب» است، مهندسان و دانشجویان شیمی را با ویژگی‌ها، مزایا و معایب کاربرد روش‌های عددی آشنا می‌کند.

نوید مستوفی در معرفی این نسخه تازه گفت: «در این کتاب، انواع روش‌های محاسبات عددی را ارائه کرده‌ایم و به کاربرد آن‌ها در حل مسائل مهندسی، به ویژه مهندسی شیمی پرداخته‌ایم. این روش‌ها شامل حل معادلات جبری خطی و غیرخطی، مسائل مقدار ویژه، تفاضل‌های محدود، درون‌یابی، محاسبه مشتق و انتگرال‌گیری عددی، حل معادلات دیفرانسیل معمولی (شامل مسائل مقدار اولیه و مقدار مرزی)، حل معادلات دیفرانسیل پاره‌ای و برازش خطی و غیرخطی می‌شوند.»

استاد دانشگاه تهران افزود: «برنامه نویسی به زبان متلب (MATLAB) و استفاده از صفحه گسترده اکسل به دلیل داشتن کتابخانه بزرگ توابع، زبان ساختاری قوی و ابزارهای تجسم گرافیکی غنی، به عنوان محیط‌های محاسباتی در سراسر کتاب مورد استفاده قرار گرفته‌اند. مثال‌های بسیاری در هر بخش ارائه شده‌اند که در آن مسائل مختلف به صورت دستی با استفاده از برنامه متلب یا به کمک توابع اکسل حل شده‌اند.»

مستوفی همچنین در توضیح امتیازات این کتاب خاطرنشان کرد: «علاوه بر توابع کتابخانه متلب، توابع مفیدی برای روش‌های عددی مورد بحث توسعه یافته و همراه با کتاب عرضه شده‌اند. تبیین مدل‌های ریاضی برای مسائلی که معمولاً در مهندسی شیمی با آن مواجه می‌شوند، حل مسائل مربوطه از طریق مثال‌ها و مسائل انتهای فصل برای درک بهتر کاربرد هر روش از دیگر مزیت‌های این کتاب است.»
کتاب «روش‌های عددی کاربردی برای مهندسان شیمی» به تازگی از سوی انتشارات «آکادمیک پرس» از جمله انتشارات زیرمجموعه الزویر عرضه شده و از طریق پیوند زیر قابل دستیابی است:

Applied Numerical Methods for Chemical Engineers
از نوید مستوفی، به تازگی کتاب «مکانیک سیالات و کاربرد آن در مهندسی شیمی» نیز در سلسله انتشارات دانشگاه تهران به چاپ رسیده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول