اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

موتورهای برقی شبکه پستی، ساخت نخبگان کشور است

وزیر ارتباطات با بیان اینکه این وزارتخانه با هوشمندسازی، الکترونیکی کردن خدمات و استفاده حداکثری از فناوری، نقش مهمی در کاهش سفرها و آلودگی هوا دارد، گفت: از طریق این پنجره و با یک کلیک بیش از دو هزار خدمت به مردم ارائه می شود که صدها هزار سفر را در سال کاهش خواهد داد.

موتورهای برقی شبکه پستی، ساخت نخبگان کشور است

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، امروز (شنبه) در آیینی با حضور عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، علیرضا زاکانی شهردار تهران و حجت السلام خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و علی سلاجقه از موتورهای برقی موزعین شبکه پستی کشور رونمایی شد.

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در این مراسم با اشاره به برقی کردن موتورهای شرکت پست، این حرکت را آغاز یک راه جدید عنوان کرد و گفت: تولید موتورهای برقی کار نخبگان کشور است که در حدود یک دهه زمان برده تا موتورهای برقی هوشمند با کیفیت بسیار مناسب تولید شود.

وی با اشاره به نقش وزارت ارتباطات در کاهش سفرها و آلودگی هوا اشاره کرد و افزود: این وزارتخانه با هوشمندسازی، الکترونیکی کردن خدمات و استفاده حداکثری از فناوری، نقش مهمی در کاهش سفرها و آلودگی هوا دارد.

زارع پور با اشاره به اولویت دولت سیزدهم برای استفاده از فناوری اطلاعات در ابعاد مختلف زندگی مردم، گفت: با تشکیل کار گروه اقتصاد دیجیتال و با هوشمندسازی تمام بخش های کشور در ایجاد رضایت‌مندی و کاهش مشکلات مردم در حوزه آلودگی هوا اقدام می کند.

وی از راه اندازی رسمی فاز نخست پنجره ملّی خدمات دولت هوشمند در دهه فجر خبر داد و افزود: از طریق این پنجره و با یک کلیک بیش از دو هزار خدمت به مردم ارائه می شود که منجر به کاهش صدها هزار سفر درون شهری مردم در سال خواهد شد.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده تا پایان دولت سیزدهم تمامی شش  هزار خدمت دولتی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، ارائه می شود که می تواند هم زمینه ایجاد فساد را از بین ببرد و هم با کاهش سفرهای درون شهری به کاهش آلایندگی کمک کند و هم منجر افزایش رضایتمندی مردم عزیزمان شود.

وی با تشکر از شهرداری تهران، سازمان محیط زیست و سازمان اوقاف و امور خیریه برای مشارکت در این طرح، اظهار امیدواری کرد با توسعه ناوگان حمل و نقل برقی در کل کشور به سمت پست هوشمند سبز حرکت کنیم.

بر اساس این گزارش، در پایان این مراسم وزیر ارتباطات به همراه علی سلاجقه رییس سازمان محیط زیست، علیرضا زاکانی، شهردار تهران و حجت السلام خاموشی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه از نمونه موتور برقی هوشمند پستی رونمایی کرد و در ادامه با حضور در فضای باز موزه پست، در مراسم رژه موتورسواران پست با موتورهای هوشمند برقی شرکت کرد.

موتورهای برقی هوشمند پست توسط شرکت دانش بنیان توسن با سرمایه گذاری سازمان اوقاف و امور خیریه و به صورت کاملا ایرانی ساخته شده و با همکاری شهرداری تهران،  سازمان محیط زیست و وزارت ارتباطات برای جایگزینی موتورهای بنزینی شرکت پست با هدف کاهش آلودگی هوا و استفاده از انرژی پاک در اختیار این شرکت قرار گرفت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول