اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

همه دستگاه‌های دولتی و عمومی باید تا پایان امروز به حساب واحد خزانه متصل شوند

وزیر اقتصاد اعلام کرد از امروز همه دستگاه‌های دولتی و بخش‌های عمومی ذیل حساب واحد خزانه فعالیت می کنند.

همه دستگاه‌های دولتی و عمومی باید تا پایان امروز به حساب واحد خزانه متصل شوند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سید احسان خاندوزی در گفت وگو با خبر ساعت 14 اظهارداشت: یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم رفع موانع تولید در عمل و واقعیت اقتصاد کشور بود به طوری که کارآفرینان کشور در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون دست انداز بتوانند فعالیت خودشان را انجام دهند و در همین راستا مساله تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار را در دستور کار قرار داد.

وی افزود: دو دسته مجوز دستگاهی و صنفی در کشور داریم که مجوزهای صنفی 60 درصد از کل 5 هزار مجوز کسب و کار کشور را شامل می شود. براساس مصوبه هیات مقررات زدایی تا آخر وقت اداری امروز اتاق اصناف ایران و وزارت صمت باید اتصال مجوزهای صنفی به درگاه ملی مجوزها را تکمیل کنند.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: مزیت این اتفاق مهم که واقعا در سال های اخیر می‌تواند یک انقلاب تحولی و تسهیل تولیدی به شمار بیاید این است که کسانی که برای دریافت هرگونه پروانه صنفی نیاز به حضور نخواهند داشت و حتی برای استعلامات نظام وظیفه، بهداشت و درمان و کدپستی و ایثارگری از طریق درگاه ملی مجوزها انجام می شود.

سخنگوی اقتصادی دولت تاکید کرد: امیداوریم این اقدامی که وزارت صمت و اتاق اصناف انجام می‌دهند بتواند یک قدم مهم در تسهیل تولید برداشته شود.

خاندوزی با بیان اینکه مهلت اجرای تعیین شده برای اتصال مجوزهای صنفی به درگاه ملی مجوزها اول بهمن ماه است اظهارداشت:‌ در این راستا دولت بدون هیچ اغماضی و کوتاهی از وزارت صمت و اتاق اصناف می خواهد تا پایان وقت اداری امروز این کار را انجام دهند. در صورتی که به هر دلیلی این اتفاق رخ ندهد درگاه ملی مجوزها ظرف هفته آینده این خدمت را به صورت برخط به متقاضیان ارائه خواهد کرد.

* توقف خدمات خزانه‌داری به دستگاه‌هایی که به حساب واحد خزانه متصل نشده‌اند

وزیر اقتصاد با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات مهم دولت سیزدهم انضباط بخشی و برگرداندن نظم و قاعده و کاهش زمینه های فساد است، گفت: در قوانین برنامه توسعه و هم در بودجه سنواتی تاکید شده بود دستگاه ها از حساب واحد خزانه استفاده کنند و حساب های فرعی خودشان را ببندند تا شفافیت کامل وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: طبق دستور آقای رئیس جمهور و مصوبه هیات دولت در شهریور ماه امسال هر یک از دستگاه ها که تا اول بهمن ماه حساب خود را به خزانه منتقل نکنند، نمی توانند از مزایای خزانه داری کل کشور نمی توانند استفاده کنند.

خاندوزی ادامه داد: به طور مشخص در زمینه اعتبارات اختصاصی دستگاه ها، هزینه تملک دارایی سرمایه‌ای، افتتاح حساب در شبکه بانکی، تغییر امضا و هر خدمتی که خزانه داری کل ارائه می دهد، منوط به این است که از بهمن ماه دستگاه‌های اجرایی در همه دستگاه‌ها و قوا ذیل حساب واحد خزانه عمل کنند.

سخنگوی اقتصادی دولت افزود: وقتی حساب واحد خزانه به وجود بیاید، به‌جای اینکه دولت بودجه را به دستگاه بدهد و آن دستگاه چند ماه در پرداخت اعتبار به پیمانکار تاخیر کند، برای ذینفع نهایی واریز می شود. ضمن اینکه این اقدام موجب کاهش نیاز دولت به تنخواه بودجه از بانک مرکزی می شود.

وی اضافه کرد: همچنین امکان پرداخت حقوق و مزایای همه دستگاه های اجرایی قبل از پایان سال را فراهم خواهد کرد و کمک می‌کند به اینکه رصد حساب ها و سوءاستفاده‌های احتمالی به صفر برسد.

پایان پیام/ ت 26

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول