اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

نارضایتی برخی از شرکت های فناوری از اپل/ سیاست های این شرکت صدای رقبا را درآورده است

اسپاتیفای، دیزر و سایر شرکت‌ها در نامه‌ای به کمیسیون اتحادیه اروپا از اپل به عنوان مضر و انحصاری یاد می‌کنند.

نارضایتی برخی از شرکت های فناوری از اپل/ سیاست های این شرکت صدای رقبا را درآورده است

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از گیزموچاینا، قوانین اپ استور اپل بارها موجبات نارضایتی توسعه‌دهندگان برنامه را فراهم کرده است در همین راستا اسپاتیفای به همراه هشت شرکت دیگر نامه ای به معاون اجرایی کمیسیون اتحادیه اروپا ارسال کردند. شرکت‌ها در این نامه، اپل را یک سازمان مضر، ضدرقابتی و انحصاری می‌خوانند و درخواست‌های بیشتری برای تنظیم سیاست‌های اپل از طریق اقدام فوری دارند.

این نامه توسط مدیران اجرایی اسپاتیفای، دیزر، بیس کمپ، پروتون، ای پی سی، شیبستد، فرانس دیجیتال و نیوز مدیا یوروپ امضا شده است. این درخواست خطاب به مارگرت وستاگر معاون اجرایی کمیسیون اتحادیه اروپا است و از کمیسیون می‌خواهد تا درباره تحقیقاتی که قبلاً اسپاتیفای آغاز کرده بود؛ حکمی ارائه کند.

 این شرکت‌ها می گویند که اپل اپ استور به دلیل شیوه‌های ناقص توزیع اپلیکیشن اپل، موانعی را برای عملکرد مؤثر و رشد آنها ایجاد می‌کند. کمیسیون‌های بالای اپل برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن و محدود کردن دسترسی آنها به داده‌های کاربر بر آن ها تأثیر منفی می‌گذارد. آنها به قانون جدید بازارهای دیجیتال (DMA) استناد کردند و از کمیسیون اتحادیه اروپا خواستند تا برای رفاه مصرف کنندگان سریعا اقدام کند.

این اولین بار نیست که شرکت‌ها صدای خود را علیه اقدامات اپل بلند می‌کنند. اسپاتیفای در آوریل 2022، شکایتی را ارائه کرد که باعث شد کمیسیون اتحادیه اروپا تحقیقاتی را در مورد این موضوع آغاز کند. آنها اظهار داشتند که مقررات اپ استور عمداً انتخاب را محدود می‌کند و علاوه بر نرخ‌های کمیسیون گزاف، نوآوری را از بین می برد. اسپاتیفای همچنین قبلاً اعلام کرده بود که مقررات اپل زمینه بازی ناعادلانه ای را ایجاد می کند که این شرکت در آن با اپل موزیک مبارزه می کند.

اکنون، زمان نشان خواهد داد که آیا اتحادیه اروپا تصمیم دارد در مورد سیاست های اپل بیانیه ای ارائه دهد یا از انجام این کار خودداری کند.

نارضایتی از شرکت های بزرگی چون اپل تنها به رقبا محدود نمی شود؛ به تازگی در لیست 100 مکان برتر برای کار (که توسط گلسدور و از روی میزان رضایت کارمندان تنظیم می شود) شرکت های اپل و متا در لیست قرار ندارند.

پیش از این هم بعد از اتمام قرنطینه های مربوط به کرونا یک هفته پس از آن که اپل دستور بازگشت به دفتر را صادر کرد؛ کارگران طوماری را امضا کردند که بیان می‌کرد این دستور شرکت می‌تواند اثرات منفی بر رفاه آنها داشته باشد. در این تصمیم تیم کوک مدیر عامل اپل، اعلامیه ای صادر کرد مبنی بر اینکه انتظار می رود کارگران در منطقه سانفرانسیسکو حداقل سه روز در هفته به دفتر مراجعه کنند. طبق این یادداشت، انتظار می‌رفت کارمندان در روزهای سه‌شنبه و پنجشنبه و یک روز دیگر طبق دستور تیم مربوطه، در دفتر حضور داشته باشند. در این تصمیم کارگران می توانستند دو بار در هفته از راه دور کار کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول