اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

اجرای بیش از ۱۱۰ اثر نمایشی در این جشنواره تئاتر فجر/ استقبال بی‌نظیر کشورهای خارجی از برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

کورش زارعی دبیر چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر گفت: ما ۳۵ اثر نمایشی در بخش مسابقه بزرگ ایران، ۲۳ اثر در بخش مسابقه بین‌الملل، ۳۵ اثر خیابانی و ۱۳ اثر در بخش رادیوتئاتر داریم که جمعا قریب به ۱۱۰ اثر نمایشی در این جشنواره اجرا شده و باهم به رقابت می‌پردازند.

اجرای بیش از ۱۱۰ اثر نمایشی در این جشنواره تئاتر فجر/ استقبال بی‌نظیر کشورهای خارجی از برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، کوروش زارعی، دبیر چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روز شنبه اول بهمن ماه در استودیوی شبکه پنج سیما حضور پیدا کرد تا با مجری برنامه سلام تهران به گفت‌وگو بنشیند؛‌ وی در این برنامه درباره حال و هوای جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر سخن گفت.

زارعی گفت:جایگاه اندیشه و تفکر در تئاتر بسیار والاست. اجرای زنده تاثیر مستقیمی به لحاظ اندیشه و حس و عاطفه بر روی مخاطب می‌گذارد و همین مورد است که آن را بسیار متمایز می‌سازد.

وی افزود: جشنواره از بیست‌وپنج دی ماه با بخش رادیو تئاتر آغاز شد. هر سال همزمان با آثار صحنه‌ای، این بخش نیز برگزار می‌شد و متاسفانه کم‌تر مورد توجه قرار می‌گرفت. لذا ما آن را زودتر برگزار کردیم تا این آثار رادیویی جذاب، در میان آثار متنوع صحنه‌ای گم نشود. امروز، افتتاحیه جشنواره تئاتر با اختتامیه بخش مسابقه رادیوتئاتر، نمایش‌نامه‌نویسی و پژوهش همزمان برگزار می‌شود. 

زارعی اظهار کرد: ما ۳۵ اثر نمایشی در بخش مسابقه بزرگ ایران، ۲۳ اثر در بخش مسابقه بین‌الملل، ۳۵ اثر خیابانی و ۱۳ اثر در بخش رادیو تئاتر داشته‌ایم که جمعا قریب بر ۱۱۰ اثر نمایشی در این جشنواره اجرا شده و با هم به رقابت می‌پردازند. 

وی افزود: خوشبختانه جشنواره امسال از لحاظ محتوایی از ویترین خوب و متنوعی برخوردار است و همواره سعی بر این بوده که هم در فرم و هم در محتوا، چه در کارهای خارجی و چه آثار هنرمندان ایرانی، تنوع رعایت شود.  

زارعی گفت: گیشه ۷، محل ثبت نام مردم است و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به وبسایت و انتخاب سانس مورد نظر خود نسبت به خرید بلیت اقدام کنند. مجموعه تئاتر شهر، تالار وحدت، تالار حافظ، تالار مولوی و به نوعی همه سالن‌های دولتی، میزبان برگزاری تئاترهای جشنواره خواهند بود. 

وی در آخر افزود: بعضی از دوستان و هم‌صنفان عزیز ما تصمیم به عدم همکاری با این دوره از جشنواره گرفتند. شبکه معاند ایران اینترنشنال مدام مردم را از شرکت و همکاری در جشنواره منع می‌کرد. اما الحمدالله این تلاش‌ها ناسرانجام ماندند. ما نزدیک به ۱۸۰ اثر خارجی از ۴۵ کشور دنیا داریم. جشنواره امسال پر و استعدادهای جوان و درخشان است و هدف ما این است که تا حد امکان با حمایت از این افراد، باعث شکوفایی‌شان بشویم.

گفتنی است؛ «سلام تهران» برنامه‌ای صبحگاهی به تهیه کنندگی مازیار مهاجر سلطانی است که هر روز صبح ساعت ۸ از شبکه پنج سیما پخش می‌شود. اطلاعات بیشتر درباره «سلام‌ تهران» و مهمان‌های برنامه هر روز در صفحه اینستاگرامی @Salamtehrantv5 بارگذاری می‌شود.

پایان پیام/ ت 76

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول