اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

فرمانده سپاه استان تهران: جامعه امروز به جهاد تبیین نیاز دارد

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران گفت: جامعه امروز ما به گفت‌وگو و جهاد تبیین نیاز دارد و تاریخ ایران، دفاع مقدس و دستاوردهای انقلاب اسلامی باید برای جوانان بازگویی و تبیین شود.

فرمانده سپاه استان تهران: جامعه امروز به جهاد تبیین نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، سردار احمد ذوالقدر فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران ظهر امروز در مراسم یادواره شهدای عملیات غرورآفرین کربلای ۵ و بیت‌المقدس ۲ با محوریت سردار شهید یدالله کلهر، در سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران اظهار کرد: جامعه امروز ما به گفت‌وگو و جهاد تبیین نیاز دارد و تاریخ ایران، دفاع مقدس و دستاوردهای انقلاب اسلامی باید برای جوانان بازگویی و تبیین شود.

وی با بیان اینکه دشمن در همه حوزه ها فعال است، گفت: دستاوردهای این یادواره ها نباید در مراسم به به پایان برسد و باید یاد و خاطره شهدا را همواره زنده نگاه داشت و به جوانان، شهامت و شجاعت شهدا و راهی که پیموده اند را تبیین کرد.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران با بیان اینکه تاریخ ایران بهم پیوستگی دارد، ادامه داد: مدافعان حرم و سلامت با رزمندگان دفاع مقدس فاصله ای نداشتند و فقط به لحاظ گردش ایام فاصله زمانی دارند اما در حقیقت این شهدا بهم پیوند خورده اند.

سردار ذوالقدر با اشاره به اینکه صبح امروز دانش آموزان استان تهران به اردوهای راهیان نور اعزام شدند، گفت: این دانش آموزان تفاوتی با رزمندگان عازم به دفاع مقدس نداشتند، امروز با سال ۵۹ تفاوتی ندارد فقط محیط تغییر کرده ولی دشمن و دشمنی ها پابرجا مانده است.

وی با تاکید بر اینکه همه مردم ایران خوب هستند، خاطرنشان کرد: مردم ایران بارها با ولایتمداری و حضور در عرصه های مختلف ثابت کرده اند که از مسلمانان صدر اسلام بهتر هستند.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران در پایان تاکید کرد: امروز نسل جوان و نوه های رزمندگان باید دفاع مقدس را حفظ کنند، این یادواره متعلق به چهار هزار رزمنده لشکر سیدالشهدا(ع)، ۱۲ هزار شهید استان تهران، ۵۰۰ شهید مدافع حرم فاطمیون و ۲ هزار جانباز فاطمیون است که در این سرزمین زیست می کنند.

به گزارش فارس، یکم بهمن ماه ۱۳۶۵، سردار رشید سپاه اسلام حاج یدالله کلهر قائم مقام لشکر ۱۰ سیدالشهدا(ع)، در عملیات «کربلای ۵» در منطقه شلمچه درحالی که برای شرکت در جلسه عازم پشت جبهه بود، بر اثر اصابت ترکش به سرش به شهادت رسید. 

در این یادواره تعدادی از رزمندگان عملیات کربلای پنج، مادران شهدای گرانقدر این عملیات و خانواده معظم شهدا حضور داشتند که از آنان تجلیل به عمل آمد.

پایان پیام/۶۷۰۶۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول