اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

اقتصاد دانش‌بنیان با بانک‌های دانش‌بنیان / اولین کارخانه هوشمندسازی و نوآوری افتتاح شد

دهقانی در مراسم افتتاحیه امیدبوم، اولین کارخانه هوشمندسازی و نوآوری کشور: در تمام دنیا، اقتصاد دانش‌بنیان‌ها از کلیدهای توسعه است.

اقتصاد دانش‌بنیان با بانک‌های دانش‌بنیان / اولین کارخانه هوشمندسازی و نوآوری افتتاح شد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس و به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، مراسم افتتاحیه امیدبوم، اولین کارخانه هوشمندسازی و نوآوری با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان و مدیر عامل بانک سپه برگزار شد.

روح‌الله دهقانی در این مراسم با بیان اینکه وقتی در مورد اقتصاد حرف می‌زنیم، نمی‌شود بدون بانک به این مقوله فکر کرد، اظهار کرد: اینکه بخواهیم اقتصاد دانش‌بنیان رقم بخورد و بانک حضور نداشته باشد، اشتباه است. در دنیا نیز در کنار افکار و ایده‌ها نظام‌های مالی حضور دارند.

وی افزود: متاسفانه فرهنگی ترویج شده که دانش‌بنیان‌ها باید حمایت شوند، ولی واقعیت این است که دانش‌‌بنیان‌ها باید ما را حمایت کنند. دنیا، اقتصاد دانش‌بنیان‌ها را از کلید توسعه می‌داند. چراکه نرم‌افزارها، سخت‌افزارها و افکار، همگی ارزش ایجاد می‌کنند.

دهقانی با تاکید بر اینکه حوزه دانش‌بنیان، حوزه‌ای است که ارزش افزوده بسیار بالایی برای کشور ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: دنیا، دنیای رقابت در دانش است و امروز علم قوت، قدرت، حاکمیت و فرمانروایی را رقم می‌زند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور با بیان اینکه ما، دولت و بانک‌ها باید ارزش‌ واقعی دانش‌بنیان‌ها را متوجه شویم، گفت: این شرکت‌‌ها می‌توانند با حرف جدید و ایده نو در اقتصاد ایجاد کنند بر همین اساس قسمت عمده‌ای از اقتصاد کشورهای بزرگ دنیا نیز بر مبنای مالکیت فکری است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان در این رابطه عنوان کرد: بانک‌های کشور بزرگترین منابع مالی را مدیریت می‌کنند و باید این فضا را ایجاد کنیم که مشتریان، سرمایه‌گذران بانک‌ها و مردم درک کنند که سرمایه‌گذاری بر دانش، ارزش افزوده‌های قابل توجهی ایجاد می‌کند.

دهقانی در پایان یادآور شد: وظیفه ما در معاونت علمی و فناوری حمایت و پشتیبانی از ایده‌های اولیه برای رسیدن به محصولات جدید قابل ارائه است و بانک‌ها نیز باید با شرکت‌های دانش‌بنیان عجین شوند و در پتنت‌ها و شرکت‌ها سرمایه‌گذاری کنند. به امید روزی که ابر شرکت‌های تولیدکننده فناوری و ارزش برای کشور داشته باشیم.

همچنین در این مراسم،محمد محسن صدر مدیر عامل شرکت امید بوم گفت: ما اکوسیستمی ایجاد کرده‌ایم که زمینه‌های مختلفی که شرکت‌ها برای توسعه نیاز دارند به آنها ارائه دهیم. ما با معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری توافق کرده‌ایم که مرجعیت هوشمندسازی را داشته باشیم و به جوانان کشور کمک کنیم.

در پایان این مراسم استارتاپ و فناوران برتر طرح جهش هوشمندسازی تقدیر شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول