اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

وزیر علوم خطاب به استعدادهای برتر: نگاه ما به شما نگاه به آینده است/ ارسال آیین‌نامه جذب نخبگان به شورایعالی انقلاب فرهنگی

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: نگاه ما به شما، نگاه راهبردی و نگاه به آینده است، به همین دلیل کارهای نویی را در زمینه نخبگان انجام دادیم.

وزیر علوم خطاب به استعدادهای برتر: نگاه ما به شما نگاه به آینده است/ ارسال آیین‌نامه جذب نخبگان به شورایعالی انقلاب فرهنگی

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، نشست وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با جمعی از نخبگان عصر امروز شنبه اول بهمن‌ماه برگزار شد، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم در ابتدای نشست با نخبگان با ابراز علاقه‌مندی نسبت به شنیدن پیشنهادات و انتقادات نخبگان، گفت: شما در آغاز راه هستید به خدا توکل کنید و از خداوند کم نخواهید.
زلفی‌گل با اشاره به آمارهای خروج نخبگان در سال ۸۲ گفت: در سال ۱۳۸۲ اطلاعاتی درباره خروج نخبگان به دستم رسید و ناراحت شدم که چرا ما قدر نخبگان را نمی‌دانیم و نسبت به آن کم توجهی می‌کنیم و به این موضوع فکر کردم که چگونه تبعات سنگین خروج نخبگان را به مسوولان کشور نشان دهیم بنابراین مقاله‌ای درباره مهاجرت ژن‌ها نوشتم.

وی با بیان اینکه وقتی یک نفر بخواهد به نخبه تبدیل شود، محیط و لقمه حرام و حلال در آن فرد تاثیر دارد، اظهار داشت: وقتی نخبگان از کشور خارج شوند در حقیقت ژن ها از کشور خارج می‌شوند. در کشورهای نخبه پذیر ژن‌های هوشمندان افزایش پیدا می‌کند. در مقاله ژن‌ها این نکته را گفتم که کشورهای نخبه پذیر همیشه پیشرو عرصه علم و فناوری هستند. خدمت مقام معظم رهبری نیز این ها را عرض کردم و ایشان دستور تاسیس بنیاد ملی نخبگان را دادند و توسط رئیس جمهور وقت مسوولیت آن من سپرده شد.

زلفی‌گل افزود: نخبگی صرفا در زمینه علمی نیست، برخی در زمینه ورزشی، برخی در زمینه موسیقی و در زمینه‌های دیگر نخبه محسوب می‌شوند.

وزیر علوم نخبگان را متعلق به کل جامعه بشری دانسته و عنوان کرد: اعتقاد من این است که نخبگان در مرزهای جغرافیای نمی‌گنجد و متعلق به کل جامعه بشری هستد، ولی وقتی نخبگان  جایی که ریشه دارند را ترک می‌کنند اثر گذاری در  زیست بوم را از دست می‌دهند.

وزیر علوم خطاب به نخبگان گفت: نگاه ما به شما، نگاه راهبردی و نگاه به آینده است، به همین دلیل کارهای نویی را در زمینه نخبگان انجام دادیم.

وی همچنین از تدوین طرح‌های نوین در حوزه نخبگی خبر داد و گفت: برای رفع این چالش‌ها آیین‌نامه جذب نخبگان در دانشگاه‌ها به عنوان عضو هیات علمی، با ۵ امضاء به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شده است.

وی ادامه داد: این آیین‌نامه به امضای وزارتین علوم و بهداشت، آموزش و پرورش،  معاونت علمی ریاست‌جمهوری و دانشگاه آزاد رسیده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول