اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

برگزاری ۷۰ عنوان برنامه محوری هفته حماسه مردم آمل/ اهدای جهیزیه به نیت شهدای هزارسنگر

دبیرستاد بزرگداشت حماسه اسلامی ششم بهمن سال ۱۳۶۰ با اشاره به برگزاری بیش از 70 عنوان برنامه محوریدر هفته گرامیداشت حماسه ششم بهمن، گفت: جشن ازدواج و اهدای جهیزیه 41 زوج جوان با نام 41 شهید ششم بهمن برگزار می‌شود.

برگزاری ۷۰ عنوان برنامه محوری هفته حماسه مردم آمل/ اهدای جهیزیه  به نیت  شهدای هزارسنگر

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، علی امانی عصر امروز در نشست خبری حماسه اسلامی ششم بهمن سال ۱۳۶۰ مردم آمل در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار کرد: حماسه ششم بهمن از مهمترین رویدادهای روزهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده که برگ زرین و ارزشمندی از مردم دیار علویان ثبت و درج شد.

وی با اشاره به تشکر امام امت در وصیتنامه سیاسی الهی از مردم آمل، افزود: محوری‌ترین برنامه هفته حماسه ششم بهمن شامگاه روز چهارشنبه پنجم بهمن با حضور احمد وحیدی وزیر کشور خواهد بود.

دبیر ستاد مردمی حماسه اسلامی ششم بهمن با اشاره به برگزاری بیش از ۷۰ عنوان برنامه محوری در استان‌های مختلف، تصریح کرد: باید حماسه جنگل آمل برای نسل‎های جوان، نوجوان و افرادی که آن دوران را درک نکردند تبیین و تشریح شود.

امانی با اعلام اینکه در بیان خاطرات و روایت حماسه ششم بهمن در بین قشر جوان نتوانستیم موفق باشیم، ادامه داد: باید جوانان برنامه‌های حماسه مردمی را به همراه همه اقشار مردم خودجوش به دست گیرند و پشتیبان راویان و پیشکسوتان این عرصه باشند.

وی خاطرنشان کرد: با همکاری مدیران آموزش و پرورش امسال علاوه بر به صدا ردآمدن زنگ حماسه سلامی ششم بهمن در مازندران، به صورت کلاس به کلاس به روایتگری و خاطره‌گویی بپردازیم.

امانی با اشاره به تنظیم کتابچه ۲۰ صفحه‌ای حماسه ششم بهمن ویژه راویان و پیشکسوتان این رویداد بزرگ، گفت: بیش از ۱۲۰ راوی زن و مرد کلاس‌های آموزشی روایتگری برگزار شد.

آموزش ۱۲۰ راوی ششم بهمن در همایش‌‎های ششم بهمن

وی با اشاره به شکل‌گیری مرکز استاد در ستاد مردمی حماسه ششم بهمن، به برگزاری همایش ششم بهمن با حضور علما و روحانیون مازندرانی در استان قم و تشریف‌فرمایی آیت‌الله جوادی آملی مرجع تقلید و مفسر کبیر قرآن، مراسم گرامیداشت حماسه مردم آمل در تهران و مرکز مازندران اشاره کرد و یادآور شد: همایش بزرگ پیشکسوتان و فعالان جنگل گیلان گلستان و مازندران در سپاه کربلای مازندران برگزار می‌شود.

امانی با اشاره به ارائه خدمات درمانی رایگان در مناطق محروم، برگزاری مسابقات ورزشی استانی و کشوری، یادواره شهدا و خاطره‌گویی، افزود: مراسم عروسی ۴۱ زوج جوان با نام و یاد ۴۱ شهید حماسه ششم بهمن آمل و اهدای جهیزیه به میزان ۴۵ خودروی نیسان در این ایام برگزار شده که هر خودرو به عکس یک شهید مزین می‌شود.

دبیر ستاد مردمی حماسه اسلامی ششم بهمن با اشاره به موافقت تشکیل ستاد مردمی این حماسه بزرگ با ریاست استاندار مازندران، خاطرنشان کرد: با هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران مراحل ثبت‌نام مؤسسه فرهنگی هنری حماسه ششم بهمن آغاز شد و یک مؤسسه در استانداری مازندران نیز شکل می‌گیرد.

حماسه ششم بهمن در کتب درسی درج می‌شود

وی با اعلام موافقت و دستور وزیر آموزش و پرورش برای درج حماسه ششم بهمن در کتب درسی، گفت: برای ایجاد موزه حماسه اسلامی ششم بهمن ۱۳۶۰ در ورودی شهر و ایجاد دروازه مقاومت در  پارک میرزاکوچک‌خان جنگلی در دستور کار قرار دارد.

امانی بیان کرد: علاوه بر پوشش تصویری حماسه ششم بهمن در شبکه‌های ملی و استانی، پس از رایزنی برون‌مرزی حماسه اسلامی ششم بهمن در شبکه ایران‌پرس به نمایش در‌می‌آید.

انتهای پیام/۸۶۰۱۲/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول