اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

انگلیس، اوکراین را به بالگرد «پادشاه دریا» مجهز کرد+فیلم

به رغم هشدار روسیه به غرب درباره تحریک اوکراین برای حمله به «کریمه»، انگلیس تعدادی بالگرد نظامی ویژه جنگ‌های دریایی به اوکراین تحویل داد.

انگلیس، اوکراین را به بالگرد «پادشاه دریا» مجهز کرد+فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که فشارهای غرب علیه روسیه ادامه دارد، انگلیس بالگردهای تحت لیسانس آمریکا به نام «sea king» (پادشاه دریا) را به اوکراین تحویل داد.

«اولکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین اعلام کرد که انگلیسی‌ها به این کشور بالگردهای جدیدی تحویل دادند و این بالگردها در نزدیکی پایگاه نظامی اوکراین در دریای سیاه مستقر شده است.

رزنیکوف در پیامی توییتری به تعداد بالگردهای اعطایی انگلیس اشاره نکرد اما گفت که نوع آن «sea king» (پادشاه دریا) است که تحت لیسانس آمریکا در انگلیس و چند کشور دیگر ساخته می‌شود.

وزیر دفاع اوکراین این اقدام انگلیس را «تقویت کننده قوی برای نیروی دریایی اوکراین» خواند و ضمن تشکر از «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس افزود: «همکاری ما همچنان افزایش خواهد یافت. در کنار هم  دریاها و اراضی سراسر اروپا را امن خواهیم کرد».

بن والاس وزیر دفاع انگلیس ماه نوامبر سال گذشته بود که اعلام کرد که این کشور سه بالگرد جدید sea king به اوکراین ارائه خواهد داد.

 

 

این بالگرد ساخت شرکت آمریکایی «سیکورسکی»، اولین بالگرد آبی-خاکی دنیا محسوب و تحت لیسانس آمریکا در انگلیس، ایتالیا، کانادا و ژاپن تولید می‌شود. از این بالگرد برای اقداماتی از قبیل جنگ‌های ضد زیردریایی استفاده می‌شود.

اقدام انگلیس در دادن این بالگرد در شرایطی انجام می‌شود که کشورهای غربی از ابتدای جنگ روسیه و اوکراین در حال ارائه حمایت‌های تسلیحاتی همه جانبه به کی‌یف هستند.

اطلاع رسانی وزیر دفاع اوکراین درباره رسیدن بالگرد اعطایی انگلیس به دریای سیاه در شرایطی انجام شده که حمایت‌های تسلیحاتی غرب از اوکراین برای بازپس گیری شبه جزیره کریمه، هشدار روسیه را در پی داشته است.

مسکو شبه جزیره کریمه را که در سال ۲۰۱۴ بعد از برگزاری یک همه پرسی از اوکراین جدا و به فدراسیون روسیه ملحق شد، بخشی از خاک روسیه می‌داند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین (ریاست جمهوری روسیه) پیش از این در این باره گفته بود: «ارائه سلاح به اوکراین برای حمله به سرزمین روسیه، به معنای رساندن درگیری به سطح جدیدی است. هرگونه حمله اوکراین به کریمه بسیار خطرناک خواهد بود» (جزئیات بیشتر).

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول