اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

افتتاح فاز اول اکوپارک فرحزاد در تابستان

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: فاز اول اکو پارک فرحزاد در محل روددره فرحزاد تا ۸ ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح فاز اول اکوپارک فرحزاد در تابستان

به گزارش فارس، علی محمد مختاری در مورد شرایط رود دره فرحزاد قبل از شروع پروژه اکوپارک گفت: این رود دره قبل از شروع پروژه پاتوق حدود ۲ هزار معتاد بود که هم اکنون اغلب این معتادان در حال ترک هستند و ساماندهی شده‌اند.

وی در مورد برآورد میزان بازدید شهروندان از این پروژه اظهارکرد: طبق طرح مشاور روزانه حدودا ۱۰۰ نفر از شهروندان به صورت تور لیدر می‌توانند از این محل بازدید کنند.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: در طرح مذکور ضمن برنامه ریزی، طرح ریزی و اقدام برای حذف و یا کاهش اثرات تک تک آسیب های اکوسیستم روددره فرحزاد تلاش شده است با ارایه رویکردی پیشرو در طراحی شهری این محدوده، بر غنای زیست اقتصادی و اجتماعی شهر در ابعاد محله‌ای و فرامنطقه‌ای بیافزاید.

مختاری درمورد دامنه و فعالیتهای اجرایی پروژه تصریح کرد: مهمترین فعالیتهای اجرایی تعریف شده در مرحله رفع آسیب ها شامل طراحی و اجرای تصفیه فاضلاب در محله فرحزاد و بازچرخانی پساب تصفیه شده به عنوان منبع اصلی تامین نیاز آبی محیط زیستی روددره، ترمیم ترانشه ها و شیب های آسیب دیده، جمع آوری زباله‌های رهاشده در بستر رودخانه و دره فرحزاد، همچنین پیاده سازی مدیریت پسماند در محله فرحزاد، شهرک مجلس و شهرک نفت، باز رویانی پوشش گیاهی آسیب دیده یا از بین رفته و بازیابی گونه های جانوری از بین رفته و ترمیم و احیای قنات های موجود در محدوده طرح به منظور تامین نیاز آبی باغات موجود است.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران افزود: باغچه های گونه شناسی گیاهی و جانوری طراحی شده در این مجموعه عبارتند از، هتل مورچگان که به معرفی زنده و جذاب زندگی و نقش مورچه ها در چرخه اکولوژیک اکوسیستم روددره ای و شهری پرداخته و باغچه دوزیستان که در یک برکه آبی غنی شده، به معرفی زنده و نقش دوزیستان در چرخه اکولوژیک اکوسیستم روددرهای و شهری می پردازد.

وی افزود: باغچه خزندگان که در درز و شکاف صخره‌ای واقع در زون گسل شمال تهران به معرفی زنده و نقش دوزیستان در چرخه اکولوژیک اکوسیستم روددرهای و شهری می‌پردازد و باغچه سنجاقک ها که در برکه آبی طراحی شده، وظیفه معرفی زنده و نقش حشرات آبدوست و زیبایی مانند سنجاقک ها در چرخه اکولوژیک اکوسیستم رود دره‌ای و شهری دارد.

مختاری خاطرنشان کرد: باغچه گیاهشناسی هم در پهنه طبیعی به تکثیر و تولید بذر گیاهان بومی درختی، درختچه‌ای و علفی دامنه های جنوبی البرز پرداخته و همزمان با ارایه زنده این فعالیت به گردشگران نسبت به افزایش آگاهی و شناخت آنها اقدام می کند.

وی در پایان درباره وسعت این پروژه بیان کرد: کل پروژه در حدود ۱۴۰ هکتار بوده و بر اساس اولویت اجرایی تعیین شده مقرر شده است، فاز اول آن در محدوده بین پل آبشار تا پل خوشمرام، به مساحت ۵۴ هکتار تا شهریورماه ۱۴۰۲ تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفته و بقیه محدوده طرح نیز در مدت زمان ۱۲ ماه پس از تکمیل فاز ۱ مورد بهره برداری قرار گیرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول