اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مقام ارشد اوکراین بازداشت و برکنار شد

معاون وزارت زیرساخت اوکراین به ظن اختلاس بودجه بازسازی زیرساخت‌های آسیب دیده این کشور بازداشت شد.

مقام ارشد اوکراین بازداشت و برکنار شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، معاون وزارت زیرساخت در اوکراین به ظن اختلاس بودجه در نظر گرفته شده برای بازسازی زیرساخت‌های آسیب دیده این کشور در طول جنگ، بازداشت شد. 

تحقیقات اداره ملی مبارزه با فساد اوکراین نشان داده که از بودجه عمومی که برای منابع انرژی جایگزین در طول ماه‌های زمستان کنار گذاشته شده بود، استفاده غیرمجاز شده است. 

به گزارش سی‌ان‌ان، وزارت توسعه جوامع، مناطق و زیرساخت‌های اوکراین در صفحه فیس‌بوک خود دستگیری واسیل لوزینسکی را تایید کرد و نوشت: «امروز مشخص شد که واسیل لوزینسکی سرپرست وزارت توسعه جوامع و مناطق اوکراین به دلیل اختلاس از بودجه بازداشت شده است». گفته شده که این فرد که درباره اتهاماتش اظهارنظر نکرده از سمتش برکنار می‌شود. 

طبق اعلام اداره ملی مبارزه با فساد اوکراین، او به دریافت ۴۰۰ هزار دلار مزایای غیرقانونی متهم شده است. این مقام اوکراینی این پول را برای تسهیل عقد قراردادهای خرید تجهیزات و ماشین آلات به قیمت بالاتر از قیمت واقعی دریافت کرده است.

به گزارش شبکه آمریکایی، تحقیقات نشان داده که تعدادی از مقامات اجرایی مرکزی و منطقه‌ای اوکراین در این اختلاس دست داشته‌اند. 

اخیراً همچنین یک نماینده سابق پارلمان اوکراین که از سوی مقامات این کشور به اختلاس بیش از ۱۰۰ میلیون دلار متهم شده بود، در یک پیست اسکی در فرانسه دستگیر شد. (جزئیات بیشتر)

روسیه در ماه‌های اخیر زیرساخت‌های اوکراین را در سراسر این کشور هدف حملات هوایی قرار داده است. مسکو از زمان آغاز عملیات نظامی در فوریه (پنجم اسفند) اعلام کرد که هدف از این حملات، نازی‌زدایی و خلع سلاح اوکراین است و به دنبال هدف گرفتن زیرساخت‌های غیرنظامی نیست.

کشورهای غربی به ویژه آمریکا و انگلیس از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین با تشدید فشار تحریم‌های روسیه و عرضه سلاح‌های سبک و سنگین به کی‌یف، به آتش‌ نا‌آرامی‌ها در این کشور دامن زده‌اند و قصد دارند کمک‌های تسلیحاتی خود را در سطحی پیشرفته‌تر تشدید کنند. 

ویاچسلاو ولودین رئیس دومای دولتی روسیه یکشنبه (۲۲ ژانویه، دوم بهمن) در پیامی تلگرامی از نمایندگان کنگره آمریکا، پارلمان آلمان (بوندستاگ)، مجلس ملی فرانسه و سایر نمایندگان پارلمان‌ها در کشورهای اروپایی خواست تا به مسئولیت خود در قبال بشر پی ببرند.

رئیس دومای دولتی تصریح کرد: واشنگتن و بروکسل با تصمیمات خود، جهان را به سمت یک جنگ فاجعه بار سوق می‌دهند، به سمت عملیات نظامی که کاملاً متفاوت از آنچه تاکنون دیده‌اند در حالی که تنها زیرساخت‌های نظامی و حیاتی مورد استفاده رژیم کی‌یف مورد حمله قرار گرفته است.

این مقام ارشد مسکو افزود: با توجه به برتری فناوری تسلیحات روسی، سیاستمداران غربی که چنین تصمیماتی گرفته‌اند باید بدانند که این ممکن است به یک فاجعه جهانی منجر شود که کشورهای آن‌ها را از بین خواهد برد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول