اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ادعای خبرساز پامپئو علیه دختر و داماد ترامپ

مایک پامپئو که در دولت دونالد ترامپ رئیس سیا و سپس وزیر خارجه آمریکا بود، ادعا کرده که دختر و داماد او به دنبال برکناری نفر دوم دولت سابق و تعیین فرد دیگری به این منصب بودند.

ادعای خبرساز پامپئو علیه دختر و داماد ترامپ

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که تلاش‌های زودهنگام چهره‌های جمهوری‌خواه برای نامزدی احتمالی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ ادامه دارد، ادعای مایک پامپئو در کتابش علیه دختر و داماد دونالد ترامپ خبرساز شده است.

مایک پامپئو که طبق گزارش برخی رسانه‌های آمریکایی در اندیشه نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا است، کتابی با عنوان «هرگز یک اینچ را از دست نده؛ جنگیدن برای آمریکایی که من دوست دارم» منتشر کرده است.

وی که سابقه عضویت در مجلس نمایندگان آمریکا را دارد، در دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق این کشور ابتدا به عنوان رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و سپس وزیر خارجه آمریکا حضور داشت.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، مایک پامپئو در بخشی از کتاب خودش ادعا کرد که ایوانکا ترامپ و جرد کوشنر، دختر و داماد ترامپ به طور محرمانه تلاش کردند که «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا در دولت ترامپ از منصبش برکنار شود.

طبق نوشته پامپئو، دختر ترامپ و دامادش که به عنوان مشاور رئیس‌جمهور در کاخ سفید حضور داشتند درصدد بودند که برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰، پنس از معاونت ریاست‌جمهوری کنار برود و «نیکی هیلی» جایگزین او شود.

در کتاب وزیر خارجه سابق آمریکا آمده است، نیکی هیلی پیش از استعفا از مقام خودش به عنوان نماینده آمریکا در سازمان ملل در ماه اکتبر ۲۰۱۸، با ترامپ در کاخ سفید دیداری خصوص داشت. به نوشته پامپئو، «جان کِلی» رئیس وقت کارکنان کاخ سفید در دولت ترامپ گفته بود که ایوانکا ترامپ و شوهرش جرد کوشنر در این دیدار حضور داشتند.

به گفته مایک پامپئو در کتابش، در این دیدار بود که آنها به دونالد ترامپ پیشنهاد دادند که نیکی هیلی را به عنوان نفر دوم دولت خود انتخاب و مایک پنس را برکنار کند. او نوشت: «آنها داشتند گزینه "هیلی برای معاون رئیس‌جمهور" را ارائه می‌دادند».


کتاب پامپئو

 

او البته در کتابش افزود: «من نمی‌توانم این موضوع را تایید کنم اما (جان کِلی) مطمئن بود که با او بازی شده بود و از این بابت اصلا خوشحال نبود. این دیدار، (دیدار هیلی، ایوانکا و شوهرش با ترامپ) کار ما برای آمریکا را تضعیف کرد».

مایک پامپئو در بخش‌های دیگری از کتاب خود نیز از اقدامات نیکی هیلی سفیر دولت ترامپ در سازمان ملل انتقاد کرده است. وی با انتقاد از عملکرد هیلی افزود، «اهمیت این شغل بسیار کمتر از آن چیزی است که مردم فکر می‌کنند».

نیکی هیلی فرماندار اسبق کارولینای جنوبی و سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل به ادعای مطرح شده کتاب پامپئو درباره دیدارش با ترامپ، دختر و دامادش در کاخ سفید واکنش نشان داد.

وی که یکی از نامزدهای احتمالی جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا است، در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز این ادعا را «دروغ و شایعه» خواند.

هیلی که با «شان هنیتی» از مجریان سرشناس فاکس نیوز مصاحبه می‌کرد، تصریح کرد که «هرگز با جرد، ایوانکا یا رئیس‌جمهور درباره معاونت ریاست جمهوری گفت‌و‌گویی نداشتم».

وی اضافه کرد: «چیزی که به شما می‌گویم این است که واقعاً غم‌انگیز است وقتی مجبور می‌شوید برای فروش یک کتاب بروید و دروغ و شایعات بنویسید. نمی‌دانم چرا او این را گفت اما دقیقاً به همین دلیل است که من تا آنجا که ممکن بود از واشنگتن دی سی (پایتخت آمریکا) دور ماندم؛ برای دور شدن از شایعات».

این سیاستمدار جمهوری‌خواه در همین مصاحبه در پاسخ به سوالی درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هم اظهارنظر کرد و خودش را گزینه مناسب برای ریاست جمهوری توصیف کرد.

نیکی هیلیِ ۵۱ ساله در این باره گفت: «به نظر من، ما به آمدن یک نسل جوان نیاز داریم تا پا پیش بگذارند و واقعا رسیدگی به امور را شروع کند. آیا من می‌توانم آن رهبر باشم؟ بله به نظرم من می‌توانم آن رهبر باشم».


مایک پنس، نیکی هیلی و پامپئو

 

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول