اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

چراغ سبز آمریکا برای ارسال جنگنده «اف 16» به اوکراین

دیپلمات ارشد آمریکایی گفت از انتقال جنگنده‌های «اف 16» به اوکراین توسط متحدان حمایت می‌کند.

چراغ سبز آمریکا برای ارسال جنگنده «اف 16» به اوکراین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، آمریکا اعلام کرده که از انتقال جنگنده‌های «اف-۱۶» به اوکراین برای نبرد با روسیه حمایت می‌کند.

به گزارش وبگاه «آویا» «مایکل کارپنتر» سفیر آمریکا در «سازمان امنیت و همکاری اروپا» گفت که ایالات متحده در تامین جنگنده‌های اف-۱۶ به اوکراین توسط کشورهای دوست دخالت نخواهد کرد و در صورت حمایت ناتو از این پیشنهاد حمایت می‌کند.

سفیر آمریکا گفت: «ایالات متحده از انتقال جنگنده اف-۱۶ توسط متحدان به اوکراین حمایت خواهد کرد.»

بر اساس این گزارش، هلند از انتقال جنگنده‌های اف-۱۶ به نیروی هوایی اوکراین حمایت کرده به احتمال زیاد در اواسط فوریه در این مورد تصمیم‌گیری خواهد شد.  

به گفته منابع مطلع، نیروی هوایی هلند به ۶۱ جنگنده اف-۱۶ مجهز است که این احتمال را که این کشور بتواند ۶ تا ۱۲ فروند هواپیمای جنگی را به اوکراین ارائه دهد منتفی نیست.

ممکن است آموزش خلبانان اوکراینی برای پرواز با این جنگنده  حدود ۶ ماه طول بکشد.

در تحولی دیگر پنتاگون اعلام کرده که  از بیم نبرد محتمل با روسیه، چند هزار نیروی خود را دستکم برای 9 ماه دیگر در جنوب شرقی رومانی نگه خواهد داشت. مقامات آمریکایی روز یکشنبه گفتند که پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) چند هزار نیروی خود را دستکم برای 9 ماه دیگر در جنوب شرقی رومانی نگه خواهد داشت.

پایگاه هوایی«میهاییل» در رومانی به مرکز آموزشی نیروهای ناتو در جنوب شرقی اروپا تبدیل شده است و در صورت حمله روسیه به غرب، این نیروها اولین خط دفاعی خواهند بود. ۴۰۰۰ نظامی آمریکایی از تابستان گذشته در این پایگاه هوایی مستقر شده‌اند و در مرز رومانی با اوکراین تمرین می‌کنند. پیشتر مشخص نبود که آیا پنتاگون این یگان سطح بالا را در پایگاه هوایی در رومانی نگه خواهد داشت یا نیروهای خود را به جای دیگری منتقل خواهد کرد.

به گفته تحلیلگران نظامی، فرستادن یک ژنرال دو ستاره نزدیک منطقه جنگی، امکان تصمیم گیری سریع درباره محل استقرار نیروها و تسلیحات را در صورتی که روسیه جنگ را به داخل خاک ناتو وارد کند، می‌دهد.

پایان پیام/./ ت 131

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول