اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نخست وزیر لهستان: اجازه نمی‌دهیم روسیه، کی‌یف را تصرف کند

نخست وزیر لهستان از ادامه حمایت از اوکراین خبر داد و مدعی شد روسیه نمی‌تواند «کی‌یف» را تصرف کند.

نخست وزیر لهستان: اجازه نمی‌دهیم روسیه، کی‌یف را تصرف کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نخست وزیر لهستان با هشدار به آلمان در زمینه ارسال هرچه زودتر تانک به اوکراین برای نبرد با روسیه، از حمایت بیشتر از «کی‌یف» خبر داد.

به گزارش منابع خبری، «ماتئوش موراویتسکی» نخست وزیر لهستان شبانگاه یکشنبه به وقت تهران گفت: «اگر آلمان با ارسال تانک‌های "لئوپارد- ۲" موافقت نکند، ما ائتلاف کوچکتری از کشورهای آماده برای ارسال تانک به اوکراین ایجاد خواهیم کرد.»

نخست وزیر لهستان مدعی شد: «نمی‌خواهیم ناظر کشته شدن اوکراینی‌ها باشیم. ما اجازه نخواهیم داد روسیه کی‌یف را تصرف کند و سپس اروپا را بسوزاند.»

وی افزود، اوکراین و اروپا در این جنگ با آلمان یا بدون آلمان پیروز خواهند شد.

این در حالی است که نشریه «اشپیگل» چاپ آلمان در این باره نوشته است، ارتش این کشور سرانجام ممکن است ۱۹ دستگاه تانک لئوپارد-۲ از مدلی که تنها برای استفاده به عنوان اهداف دشمن فرضی در رزمایش‌های نظامی در نظر گرفته را برای اوکراین بفرستد.

این گزارش حاکیست، در حالی که آمریکا جمعه گذشته  نشستی را در پایگاه «رامشتاین» در آلمان با هدف اعمال فشار به برلین به منظور موافقت با ارسال تانک‌های لئوپارد به اوکراین برگزار کرد، اما این نشست در رسیدن به هدفش راه به جایی نبرد.

 خبرگزاری «رویترز« نیز در گزارشی از شکست ایالات متحده و همپیمانان این کشور در نشست «رامشتاین» آلمان برای اعمال فشار به برلین به منظور ارسال تانک«لئوپارد» به اوکراین برای نبرد با روسیه خبر داد.

پیشتر برلین اعلام کرده بود در صورت اجماع در نشست رامشتاین،‌ به متحدان خود اجازه می‌دهد که از زرادخانه‌های خود به اوکراین تانک لئوپارد ارسال کنند اما توافقی در این خصوص در نشست رامشتاین حاصل نشد.

طرفداران ارسال تانک‌های لئوپارد به اوکراین امید داشتند اقدامات اخیر کشورهای غربی همچون تصمیم انگلیس برای ارسال ۱۴ تانک رزمی، زمینه را برای اقدام مشابه آلمان برای ارسال چنین تانک‌هایی به اوکراین فراهم کند.

روسیه بارها اعلام کرده است که ارسال سلاح از سوی غرب و متحدان آن به اوکراین پیامدهای منفی در برخواهد داشت.

پایان پیام/./ ت 109

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول