اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نماینده جمهوریخواه آمریکایی: دولت بایدن فقط یک تانک آبرامز به اوکراین بفرستد

نماینده جمهوریخواه ارشد مجلس نمایندگان آمریکا در راستای تسلیم کردن آلمان به فشارها برای ارسال تانکهای لئوپارد به اوکراین پیشنهاد داد آمریکا حداقل یک تانک آبرامز به اوکراین بفرستد.

نماینده جمهوریخواه آمریکایی: دولت بایدن فقط یک تانک آبرامز به اوکراین بفرستد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مایکل مک‌کال»، رئیس جمهوریخواه کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه‌ای در روز یکشنبه تقاضا کرد، واشنگتن دست کم یکی از تانک‌های خود از مدل «آبرامز ام1» را با هدف جلب موافقت آلمان با ارسال تانک‌های لئوپاردش به اوکراین، به این کشور بفرستد.

مک کال، نماینده جمهوریخواه ایالت تگزاس آمریکا در مصاحبه با شبکه «ای.بی.سی» روز یکشنبه گفت: «شنیده‌ام که آلمان منتظر است برای ارسال تانک به اوکراین ما رهبری را به دست بگیریم. پس اگر ما اعلام کنیم قصد داریم فقط یک تانک آبرامز به اوکراین بدهیم آنها هم تانک‌های لئوپارد را ارسال خواهند کرد. به خاطر داشته باشید حدود 10 کشور هستند که تانکهای لئوپارد دارند اما آنها نیاز به کسب تاییدیه آلمان دارند.»

به نوشته پایگاه «ای.بی.سی نیوز»، تانک‌های لئوپارد آلمان در چند کشور دیگر اروپا مورد استفاده هستند هر چند که این کشورها نیاز به کسب مجوز برلین برای صادر کردن دوباره این تانکها به اوکراین دارند. آمریکا گفته، تانک های آبرامز ارتشش به دلیل نیاز به نگهداری و سوخت فراوان، مناسب جنگ در اوکراین نیستند.

آمریکا به جای آن قول ارسال تعداد چشمگیری خودروی زرهی به اوکراین، از جمله تقریبا 150 دستگاه در قالب جدیدترین بسته کمکهایی که دولت «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده، را داده است.

مک کال در این مصاحبه در پاسخ به این سوال که آیا فرستادن تنها یک تانک آبرامز آمریکایی به اوکراین برای واداشتن آلمان به ارسال تانک‌هایش به این کشور کافی است، گفت: «فکر می‌کنم همین که بگوییم قصد داریم تانک‌های آبرامز را وارد اوکراین کنیم کافی است تا آلمان هم تانک‌های لئوپاردش را بفرستد.»

این قانونگذار جمهوریخواه آمریکایی در ادامه این مصاحبه ادعا کرد: «یک حمله زمستانی از سوی روسها قرار است انجام شود و اوکراینی‌ها این تانک‌ها را در جناح شرقی در دونباس لازم دارند. آنها همچنین به موشکهای تاکتیکی دور بردتر ATACMS برای هدف گرفتن کریمه، محل استقرار پهپادهای ایرانی، نیاز دارند.»

آمریکا ادعا کرده، شبه جزیره کریمه مبدا ارسال حملات روسیه با استفاده از پهپادهای انتحاری که از ایران دریافت کرده، است.

چند روز پیش رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند، «کریس کونز»، سناتور آمریکایی در محل اجلاس مجمع جهانی اقتصاد مذاکراتی را با «اولاف شولتز»، صدر اعظم آلمان درباره موضوع ارسال تانک به اوکراین داشته است. این سناتور نیز درخواستی شبیه به درخواست مک‌کال را در یک مصاحبه تکرار کرد و گفت: «فکر می‌کنم ضروری است که ما تانک‌های رزمی اصلی پیشرفته خود را به اوکراین بدهیم.»

این سناتور جمهوریخواه به شبکه ای.بی.سی اظهار کرد: «من نگران تسلیح مجدد نیروهای روسی و تدارک آنها برای حمله بهاری هستم. اگر باز کردن قفل ارسال تانک‌های لئوپارد از سوی آلمان، از سوی لهستان، از سوی متحدان دیگر ما مستلزم این است که ما چند تانک آبرامز خود را به اوکراین بفرستیم من از آن حمایت می‌کنم.»

مک‌کال در بخش دیگری از این مصاحبه به نحوه مدیریت اسناد و اطلاعات طبقه بندی شده توسط جو بایدن در واکنش به جنجال کشف تعدادی از این اسناد در مکانهای مرتبط با این رئیس جمهور آمریکا تاخت.

چند روز پیش رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند، چندین سند محرمانه دولتی متعلق به دوران خدمت بایدن به عنوان معاون رئیس جمهور در دولت «باراک اوباما» در خانه شخصی او در شهر «ویلمینگتون» و در یک دفتر کار سابقش در واشنگتن دی.سی یافت شده است.

مک کال پرسید: «چرا باید او این اسناد را در خانه نگهداری کند؟ من این را درک نمی‌کنم.»

مک‌کال با اشاره به جنجال ماه اوت گذشته بر سر کشف اسناد محرمانه دولتی در اقامتگاه «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق آمریکا در ایالت فلوریدا گفت، بایدن و ترامپ مرتکب «گناهی یکسان» شده‌اند.

مک‌کال درباره اینکه این رسوایی باعث ریسک سیاسی برای بایدن شود اظهار نظر نکرد اما آن را با رسوایی «واترگیت»، یعنی آخرین باری که یک رئیس جمهور در آمریکا زیر فشار استعفا کرد، مقایسه کرد و گفت هنوز «پرسش های پاسخ داده نشده» زیادی در ارتباط با رسوایی اخیر وجود دارند.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول