اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

شبهه و شایعه

سه گانه شایعات در روزهای اخیر/ بازی کشته‌های خیالی ضدانقلاب ادامه دارد

هنوز عده زیادی سعی دارند با داغ نگه داشتن شایعات بر افکار عمومی تاثیر بگذارند.

سه گانه شایعات در روزهای اخیر/ بازی کشته‌های خیالی ضدانقلاب ادامه دارد

از شایعه تا واقعیت: در هفته‌های اخیر رسانه‌های ضدایرانی با انتشار عکس‌هایی از مردی به نام حسن فیروزی، مدعی شدند او در اغتشاشات بازداشت شده و اکنون در زندان اوین در آستانه اعدام قرار دارد. 

رسانه‌های معاند سپس یک فایل صوتی پخش کرده و مدعی شدند صدای اوست. در آخرین مورد هم مدعی شدند حسن فیروزی به دلیل پیامد‌های شکنجه به کما رفته است!

 

این در حالی است که بررسی‌های قوه‌ قضاییه نشان می‌دهد اصلا کسی به نام حسن فیروزی در هیچ‌کدام از زندان‌های ایران زندانی نیست. 2 استعلام‌ نهادهای انتظامی و امنیتی نیز نشان می‌دهد کسی با این هویت و مشخصات حتی به‌صورت موقت بازداشت نشده است.

 

* تکذیب ادعای ساخت یک زندان دیگر در مشهد

چندروز گذشته نیز برخی با  انتشار تصویری از تابلوی پروژه در حال ساخت ندامتگاه جدید شهر مشهد در فضای مجازی، مدعی شدند که سازمان زندان‌ها قصد دارد زندان جدید دیگری در این شهر بنا کند.

 

اما سخنگوی قوه قضاییه دراین باره تشریح کرد:  ندامتگاه کنونی مشهد، در محدوده شهری قرار دارد و براساس دستور رئیس قوه قضاییه زندان‌هایی که در داخل محدوده‌های شهری قرار دارند باید به خارج از شهر انتقال یابند.

وی اضافه کرد: برهمین اساس، پروژه انتقال زندان مرکزی مشهد به خارج از شهر هم اکنون در حال اجرا است و پس از تکمیل پروژه، ندامتگاه کنونی مشهد تخلیه و به محل جدید منتقل خواهد شد.

 

* یک کشته سازی دیگر

پیشتر نیز علی کریمی  و تعداد دیگری از کاربران ضدانقلاب، مدعی شده بودند دختری به نام «مهنا کاملی» به دلیل شعارنویسی و پس از ضرب و شتم، زندانی شده است! حتی  یکی از نمایندگان پارلمان اروپا هم کفالت وی را برعهده گرفته بود.

 

همه این فضاسازی‌ها همه درحالی بود که خود ماندانا بیات صاحب اصلی عکس‌ها با انتشار فیلمی از خودش مشت ضدانقلاب را باز کرد و به شایعات دستگیری خودش واکنش نشان داد.

 

 

 

بررسی‌ عملکرد ۵ رسانه ضدایرانی نشان می‌دهد، فقط در ۴۶ روز ۳۸ هزار دروغ توسط این رسانه‌ها منتشر شده و هربار پس از برملاشدن دروغ‌شان به سراغ سوژه جدید رفتند.

پایان پیام/ ت 171

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول