اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

از شناسایی ۳۸۷ تارنمای تقلب در کنکور تا کشف ۹۳۰۰ قبضه سلاح در اغتشاشات

سخنگوی پلیس در خصوص شناسایی ۳۸۷ تارنمای تقلب در کنکور و همچنین کشف ۹۳۰۰ قبضه سلاح در ایام اغتشاشات خبر داد.

از شناسایی ۳۸۷ تارنمای تقلب در کنکور تا کشف ۹۳۰۰ قبضه سلاح در اغتشاشات

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سردار مهدی حاجیان معاون فرهنگی اجتماعی پلیس و سخنگوی فرماندهی کل انتظامی کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه با تشکر از زحمات سردار حسین اشتری در دوران ۸ ساله فرماندهی کل انتظامی کشور به فرماندهی سردار رادان اشاره و اظهار داشت: با حکم فرمانده کل قوا، سکانداری انتظامی کشور به سردار رادان واگذار شده است که معماری فراجای آینده را وی ترسیم کرده و امروز این طرح معماری به دست خود معمار رسیده است.

سردار حاجیان تصریح کرد: پلیس در تعریف معماری فراجای آینده، یک پلیس مداخله گر معناگراست. رویکرد ما در فراجای آینده مبتنی بر ارتباط با مردم و عطوفت است و خدمت به تمام شهروندان و احترام به حریم خصوصی مردم از اهداف این تغییر است‌.

وی با اشاره به معماری فراجا در آینده نزدیک و اجرای آن توسط معمار جدید فراجا، گفت: معماری فراجا یک اقدام تحولی است که فراجا از حیث ماهیت و ساختار در آینده با آن مواجه خواهد شد و تغییراتی در ماهیت و زیرساخت فراجا اتفاق خواهد افتاد و پلیس یک اصلاحگر اجتماعی، فرهنگ ساز اجتماعی خواهد بود.

سردار حاجیان با بیان اینکه پلیس یک نهاد مدنی اجتماعی است که با جایگاه رکنی که دارد می‌تواند اثر گذار بر تصمیمات باشد، تصریح کرد: در معماری فراجای آینده، پلیس به دنبال سرعت بخشی و کیفیت خدمات اجتماعی است و در این رابطه یک ارتباط معناداری بین نخبگان و فرهیختگان با پلیس ترسیم شده است.

سخنگوی فراجا اظهار کرد: مقابله قاطع و قانونی با افرادی که با انجام جرائم خرد و کلان ناامنی اجتماعی ایجاد می‌کنند، با سازوکارهای تعریف شده در فراجای آینده محقق خواهد شد.

وی افزود: پلیس با استفاده از آخرین فناوری‌ها به دنبال ارائه خدمات و کیفیت‌بخشی به خدمات برای مردم است؛ استفاده از آخرین فناوری‌ها از دیگر اهداف معماری فراجای آینده است.

حاجیان تصریح کرد: در معماری فراجای آینده، پلیس به دنبال سرعت و کیفیت‌بخشی ماموریت‌های انتظامی است و یک رابطه معناداری قرار است بین نخبگان و پلیس ترسیم شود؛ در این معماری پلیس به سمت بهره‌برداری از آخرین یافته‌ها و دانش‌های روز می‌رود.

سخنگوی فراجا در ادامه با اشاره به عملکرد پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: تمامی فرآیند شماره‌گذاری خودرو، احراز هویت ، احراز سکونت و...اینترنتی شده است و در سامانه پلیس من این خدمات قابل ارائه است و مردم می‌توانند برای دریافت خدمات پلیسی به این سامانه مراجعه کنند؛ باید گفت که پلیس راهور در طول سال 60 میلیون خدمت به مردم ارائه می‌کند.

سردار حاجیان به اقدامات پلیس در حوزه برخورد با قاچاق سوخت پرداخت و گفت: از جایگاه‌های عرضه فرآورده‌های نفتی سرکشی شد و 134 جایگاه متخلف شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی شدند؛ این جایگاه ها یک میلیون و 97 هزار لیتر کسری عرضه داشتند.

سخنگوی پلیس گفت: از تانکرهای سوخت هم بازدید شد و 97 دستگاه تانکر متخلف، توقیف و 146 نفر هم در این زمینه دستگیر شدند؛ این تانکرها، باک اضافه داشتند و اقدام به فروش غیرقانونی سوخت کرده‌ بودند.

سردار حاجیان به دستگیری محکومان فراری اشاره و تصریح کرد: ۴ هزار و ۵۶۰ نفر از محکومان متواری شناسایی و دستگیر و به دستگاه قضائی تحویل داده شدند.

وی به موضوع تقلب در آزمون ها اشاره و اقدامات پلیس فتا را بیان کرد و گفت : با تلاش ماموران پلیس فتا ۳۸۷ فقره از تارنماهای تقلب کنکور شناسایی شدند.

سردار حاجیان در ادامه به موضوع قاچاق سلاح پرداخت و گفت: در اغتشاشات اخیر دشمن سعی در ارسال اسلحه به کشور داشت که این توطئه‌ها خنثی شد و ۹ هزار و ۳۰۰ قبضه اسلحه کشف و ضبط شد.

سخنگوی فراجا گفت: از ابتدای سال تا‌کنون بیش از ۳۰۰ اخلالگر بازار ارز شناسایی و دستگیر شدند. در خصوص بحث جعل اسکناس، ۵۷ کارگاه در این رابطه از ابتدای سال شناسایی شد و ۱۵۰ نفر در این رابطه دستگیر شدند.

وی افزود: همچنین در این رابطه ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار و ۳۰۰ واحد ارزی و ۶۳۲ سکه تقلبی کشف شد.

سردار حاجیان با بیان اینکه در حوزه جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی توانست بیش از ۸۴ درصد پرونده‌ها را کشف کند، گفت: بیشترین کشفیات در حوزه خرید و فروش خودرو، زمین و واحدهای مسکونی بود، در حوزه خودرو ۲ هزار ۷۸۵، در حوزه زمین ۲هزار و ۳۸۰ و در حوزه واحدهای مسکونی ۲هزار و ۱۱۱ کشفیات داشتیم. 

وی با بیان اینکه در بحث برداشت از حساب بانکی بیش از ۵ هزار برداشت غیرمجاز انجام شده است، گفت: ۲هزار و ۶۰ سیم‌کارت در این رابطه کشف شد که هزار و ۹۶۵ شماره کلاهبرداران مسدود شد.

سخنگوی فراجا تصریح کرد: ۲هزار و ۱۰۰ کلانتری دارای مرکز مشاوره و مددکاری هستند، تمام دایره‌های مشاوره مددکاری کلانتری ما پذیرای عموم مردم برای ارائه مشاوره های حقوقی و آسیب شناسی و ... هستند که در این رابطه ارتباط بسیار خوبی با قوه قضاییه داریم.

وی افزود: ۸۰۰ هزار مشاوره روانشناسی به شهروندان ارائه شده که حدود ۷۰ درصد پرونده‌ها منجر به صلح و سازش شده و در این بین ۳۴ هزار پیامک در خصوص مسائل روانشناسی به مردم ارسال کردیم.

سخنگوی پلیس در ادامه با اشاره به افزایش ۴ درصدی سرقت در چند ماه اخیر اظهار داشت: دشمن به دنبال ایجاد ناامنی در کشور بوده و یکی از پروژه های دشمن این بود که القا کند کشور ناامن است و اتفاقی که رخ داد باعث سوء استفاده مجرمین و افزایش ۴ درصدی در حوزه سرقت شد که برای مردم محسوس بود؛  اما  باید گفت که پلیس در حوزه کشف بیش از ۶۲ درصد سرقت ها را کشف کرده و با تمهیداتی که اندیشیده شده و استفاده از تکنیک و تاکتیک ها، انشاالله کشفیات افزایش خواهد یافت.

وی در خصوص برنامه‌های پلیس برای کاهش سرقت‌های به عنف گفت: در جلسه‌ای که فرمانده کل انتظامی با ریاست قوه قضائیه داشتند، این موضوع مطرح شده و به زودی شاهد تغییراتی در این حوزه هستیم.

سردار حاجیان با بیان اینکه اعتباراتی برای ایجاد و ساخت کلانتری‌ها در کشور پیش بینی شده است گفت: این اعتبارات کافی نیست زیرا توسعه و ایجاد یک کلانتری فوایدی دارد که به مردم باز می‌گردد و اگر توسعه تجهیزات داشته باشیم دستاوردش هم برای مردم است و بر همین اساس از دولت و مجلس می‌خواهیم به این موضوع توجه داشته باشند.

وی درباره اقدامات پلیس در ماه‌های پایانی سال گفت: پلیس هرسال طرح هایی را  برای آخر سال اجرا می‌کند؛ در خصوص چهارشنبه پایان سال و خرید مردم و مراجعه به بازارها تمهیداتی اندیشیده شده است.

سخنگوی فراجا در ادامه ضمن محکوم کردن بیانیه اتحادیه اروپا مبنی بر تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه اقدامات جهان شمول دارد و مطابق با قانون اساسی سپاه پاسداران جزو نیروی نظامی است و خلاف مقررات قواعد بین الملل است که بخواهند سپاه را در گروه‌های تروریستی قرار دهند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول