اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

ظهره‌وند: پارلمان اروپا تحت تاثیر جریاناتی مانند منافقین است/ تلاش اتحادیه اروپا برای تحمیل هویت اروپایی به بقیه ملت‌ها

سفیر اسبق ایران در ایتالیا با بیان اینکه پارلمان اروپا تحت تاثیر جریاناتی مانند منافقین است، گفت: اتحادیه اروپا برای تحمیل هویت اروپایی به بقیه ملت‌ها تلاش می‌کند.

ظهره‌وند: پارلمان اروپا تحت تاثیر جریاناتی مانند منافقین است/ تلاش اتحادیه اروپا برای تحمیل هویت اروپایی به بقیه ملت‌ها

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، ابوالفضل ظهره‌وند کارشناس مسائل بین‌الملل و سفیر اسبق ایران در ایتالیا در برنامه «سلام تهران» درباره اقدامات پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران گفت: اتحادیه اروپا منطقه‌ای مرکب از چندین نهاد است که منطقه شنگن را شکل داده‌ و واحد پول آن یورو است. هدف اصلی آن‌ها این است که به مجموعه ایده‌آل خود یعنی ایالات متحده اروپایی برسند و هویت اروپایی را به بقیه ملیت‌ها غالب کنند. چندین نهاد برای عملی کردن این هدف وجود دارند. شورای اروپا، کمیسیون و پارلمان اروپا که یک تشکیلات مردم‌نهاد است. 

وی افزود: زمینه فعالیت پارلمان اروپا اساسا مربوط به مسائل فرهنگی و اجتماعی است و تخصیص بودجه است. لذا در حوزه مسائل سیاسی و امنیتی، نظر آن‌ها قابلیت اجرایی ندارد و با لیستی که به آن را به شورای اروپا ارجاع داده‌اند، وارد حوزه‌ای شدند که در آن اختیاری ندارند. 

وی در ادامه گفت: امروز قرار است که این موضوع را در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا مورد بررسی قرار دهند اما نبود بسترهای حقوقی، مانع از رای دادن افراد پارلمان خواهد بود. لذا ممکن است اسامی مقامات ایران را در لیست تحریمی خود گنجانده باشند، اما اجرای این مساله کاملا خلاف قانون است. 

ظهره‌وند اظهار کرد: پارلمان اروپا تحت تاثیر جریاناتی مانند منافقین است. برخی از افراد پارلمان، خود عضو این فرقه هستند و همواره برنامه‌های متعددی علیه ایران داشته‌اند. در مسائل حقوق بشری مطرح شده نیز بیشتر فشار از جانب این افراد اعمال شده است. 

وی در آخر افزود: ما هم باید مرجعیت و سازمانی را درست می‌کردیم و همواره رفتارها اقدامات تروریستی غرب و آمریکا را مورد سوال قرار می‌دادیم و مطالبه‌گری می‌کردیم. با یک نگاه کلی می‌بینیم که افرادی که لیستی از تروریست‌ها تهیه می‌کنند، هیچ‌گاه به اینکه اساسا تروریست کیست و تروریسم چیست، نپرداخته‌اند و همه چیز گنگ و در ابهام است. آن‌ها کسانی‌اند که حاج‌ قاسم را ترور کرده و علنا به آن اظهار کردند. به عقیده من در اینجا کاملا واضح است که تروریست چه کسی است.

گفتنی است؛ «سلام تهران» برنامه‌ای صبحگاهی به تهیه کنندگی مازیار مهاجر سلطانی و علی شعبانی است که هر روز صبح ساعت ۸ از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول