اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

برگزاری جشنواره «ایساتیس» با حضور 10 استان کشور در یزد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلام یزد گفت: شصت و پنجمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان کشور با حضور 10 استان و یک‌صد هنرمند برای اولین بار در استان یزد برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره «ایساتیس» با حضور 10 استان کشور در یزد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، احسان عابدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن اعلام  این خبر، اظهار کرد: یکی از نقاط ضعف ما در حوزه سینما، نداشتن رویدادهای سینمایی باوجود ظرفیت و پتانسیل‌های ارزشمند در این استان است که هنرمندان بتوانند استعدادهای خود را نمایش دهند.

وی افزود: تلاش مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی بر این است که بتوانیم با میزبانی این جشنواره و تثبیت آن، هرساله یک رویداد سینمایی و فیلم‌سازی را در استان میزبانی کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان این‌که ایساتیس یکی از نامهای کهن و باستانی شهر یزد است، گفت: در این جشنواره استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، قم، اصفهان، هرمزگان، کرمان، یزد، چهارمحال و بختیاری شرکت دارند که در دو بخش فیلم کوتاه و عکس با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

عابدی تصریح کرد: در بخش فیلم کوتاه ۴۲۲ اثر به دبیرخانه ارسال و طی آن ۶۴ اثر به بخش مسابقه راه یافت. ضمن اینکه در بخش عکس نیز ۵۲۰ اثر دریافت و تنها ۲۰ اثر به انتخاب هیئت‌داوران در بخش مسابقه شرکت داده می‌شوند.

وی با بیان این‌که افتتاحیه جشنواره ایساتیس با گشایش نمایشگاه عکس در نگارخانه کتابخانه مرکزی کلید می‌خورد، ادامه داد: در بخش فیلم سید جلال دهقان اشکذری، سهیلا پورمحمدی، حسین ریگی، مجتبی قاسمی، آرش رصافی، عباس خسروی و ابوذر حیدری به داوری آثار خواهند پرداخت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد از سید ناصر مهین طاهری، سید عباس میر هاشمی و محسن راستانی نیز به عنوان داوران بخش عکس نام برد و ابراز کرد: با توجه به رویکرد دولت سیزدهم و تأکید بر اولویت‌های محتوایی و موضوعی، عدالت‌خواهی، مبارزه با فساد، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، خانواده و آسیب‌های تک‌فرزندی، معضلات اجتماعی، پیشرفت‌های علمی نخبگان و مفاخر، محیط‌زیست و مجاهدت مدافعان سلامت از جمله موضوعات اصلی این جشنواره بود.

در ادامه دبیر اجرایی شصت و پنجمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان در یزد، گفت: اولین گام از این جشنواره برپایی نمایشگاه عکس از در صبح روز سه‌شنبه در محل گالری کتابخانه مرکزی است. اکران فیلم‌ها نیز در روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنج‌شنبه در سه سانس از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۲۲:۳۰ در سینما تک خواهد بود.

سید عبدالمجید هاشمی همچنین از برگزاری نشست های تخصصی تحت عنوان «کارگاه ایده تا فیلم» خبر داد که برای اولین بار در این جشنواره منطقه‌ای برگزار می‌شود.

هاشمی خطاب به فیلم اولی‌ها، تصریح کرد: فیلم‌نامه نویسان می‌توانند آثار خود را در سامانه‌ای تحت عنوان پیچینگ قرار داده که پس از بررسی به فیلم‌نامه‌های حرفه‌ای و نیم حرفه‌ای هزینه‌ای جهت ساخت فیلم تعلق می‌گیرد. ضمن اینکه نشست های تخصصی زیبایی‌شناسی تصویر با حضور استاد اسفندیار شهیدی و نگاهی به عکاسی مستند معاصر با حضور استاد مهدی وثوق نیا در حاشیه این جشنواره برگزار می‌شود.

گفتنی است آیین اختتامیه، معرفی برگزیدگان و اهداء جوایز در روز جمعه در محل پردیس سینمایی تک برگزار خواهد شد.

پایان پیام/ف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول