اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

توافق ائتلاف نتانیاهو برای تخریب منازل تازه‌ساخت فلسطینی‌ها در کرانه باختری

روسای فراکسیون‌های پارلمانی سهیم در کابینه ائتلافی نتانیاهو، بر سر تخریب منازل تازه‌ساخت فلسطینی‌ها در منطقه «C» کرانه باختری، توافق کردند.

توافق ائتلاف نتانیاهو برای تخریب منازل تازه‌ساخت فلسطینی‌ها در کرانه باختری

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روسای فراکسیون‌های پارلمانی حاضر در کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی، شب گذشته (یکشنبه، ۲۲ ژانویه)، طی نشستی توافق کردند که به سمت سیاست جدیدی برای مقابله با ساخت و ساز فلسطینی‌ها در کرانه باختری اشغالی و به طور مشخص در منطقه «ج» (C) حرکت کنند.

توافق اسلو ۲، امضا شده در سال ۱۹۹۵، اراضی کرانه باختری را به سه بخش الف، ب، ج (A،B،C) تقسیم می‌کند. A تحت کنترل کامل فلسطین، B تحت کنترل امنیتی رژیم صهیونیستی و و تحت کنترل اداری و مدنی فلسطین و منطقه C تحت کنترل مدنی، اداری و امنیتی تل آویو است.

به نوشته رسانه‌های عبری، روسای این فراکسیون‌ها بر وجوب تخریب هرگونه ساخت‌ و ساز فلسطینی‌ها در مناطق ج که 60 درصد کرانه باختری را تشکیل می‌دهد، در همان مراحل اولیه توافق کردند. فلسطینی‌ها باید برای هرگونه ساخت‌وسازی از اداره عمران رژیم صهیونیستی که بازوی اجرایی تصرف در امور عمرانی به ویژه کنترل نقشه‌های زمین و ساختمان است، مجوز داشته باشند و در غیر این صورت باید ساخت‌وسازهای آنها ویران شود.

بر اساس آنچه رادیو اسرائیل و روزنامه «اسرائیل هیوم» امروز، دوشنبه گزارش دادند، در پی اختلاف میان  «یوآو گالانت» وزیر جنگ از حزب لیکود و «بزالل اسموتریچ»  رهبر حزب «صهیونیسم دینی» و  وزیر دارایی که همچنان در وزارت جنگ پست دارد، پس از اقدام ارتش اشغالگر در تخریب شهرک بدون مجوز «اورحیم» که شهرک‌نشینان آن را در اراضی فلسطینی در کرانه باختری احداث کرده بودند، تصمیم تخریب ساخت‌وسازهای فلسطینی‌ها در مناطق ج، با موافقت نتانیاهو اتخاذ شد.

بر اساس این گزارش، اسموتریچ از نیروهای ارتش خواسته بود که دستور تخریب را اجرایی نکنند اما مشخص شد که وی عملا دارای اختیار برای صدور چنین دستوراتی به فرمانده نظامی میدانی را ندارد. 

در واکنش به این موضوع، «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در نشست روز گذشته، گفت که نیروهای رژیم صهیونیستی به اندازه‌ای که کانون‌های شهرک‌نشینی را تخریب می‌کنند از منازل فلسطینی‌ها ویران نمی‌کنند که نتانیاهو با افتخار به او مستقیما پاسخ داد که این نیروها، تنها روز گذشته سه منزل فلسطینی را تخریب کرده‌اند.

بنا بر این گزارش، فراکسیون‌های پارلمانی حاضر در کابینه نتانیاهو، در نشست روز گذشته توافق کردند که تخریب ساختمان‌های در حال ساخت فلسطینی‌ها را تسریع کنند و همزمان به دنبال راه‌هایی برای «مقابله با صدها و هزاران منزل فلسطینی‌ها در روستاهای فلسطین در کرانه باختری» به ویژه منازل نزدیک به شهرک‌های صهیونیست‌نشین باشند. روسای این فراکسیون‌ها همچنین تصیم گرفتند کمیته‌ای برای هماهنگی کارها و اختیارات اعطا شده به اسموتریچ تشکیل شود.

 «اوریت استروک» وزیر شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی نیز روز گذشته از گالانت خواست تا صدها خانه فلسطینی را که در سال‌های اخیر در نقاط مختلف کرانه باختری احداث شده، تخریب کنند.

این وزیر صهیونیست مدعی شد که این خانه‌ها و ده‌ها محله دیگر که تشکیلات خودگردان مجوز احداث آن‌ها را صادر کرده، طبق توافقنامه اسلو در منطقه «ج» که متعلق به «ملت یهود» است، ساخته شده است.

استروک که افراطی‌ترین شهرک‌نشین صهیونیست در الخلیل است، مدعی شد که فلسطینیان این خانه‌ها را به صورت غیرقانونی و بدون مجوز احداث کرده‌اند.

به نوشته وبگاه «العربی الجدید»، استروک در مصاحبه با رادیو رژیم صهیونیستی همچنین گفت که کابینه این رژیم سعی خواهد کرد در سریع‌ترین زمان ممکن ده‌ها نقطه‌ای را که شهرک‌نشینان اشغال کرده و خانه‌های پیش ساخته‌ای را در آن قرار داده‌اند،  به عنوان شهرک جدید به رسمیت بشناسد.

پایان پیام/ ت 192

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول