اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

نشست خبری روسای مجلس ایران و دومای روسیه/ قالیباف: باید از ظرفیت‌های موجود در روابط دوجانبه استفاده کنیم

رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست خبری مشترک با رئیس دومای دولتی روسیه گفت: باید از ظرفیت های موجود در روابط دوجانبه میان ایران و روسیه استفاده کنیم.

نشست خبری روسای مجلس ایران و دومای روسیه/ قالیباف: باید از ظرفیت‌های موجود در روابط دوجانبه استفاده کنیم

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست خبری مشترک رؤسای مجلس ایران و روسیه که پس‌از دیدار دوجانبه بین آن‌ها برگزار شد، ضمن خیرمقدم و تشکر از رئیس دومای دولتی فدراسیون روسیه و هیئت همراه که دعوت مجلس شورای اسلامی را پذیرفته‌اند گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه به دلایل مختلف از جمله همسایگی که بین ۲ کشور وجود دارد، دغدغه‌ها و مشترکاتی که در حوزه منطقه‌ای داریم و دیدگاه‌های مشترک و همکاری‌هایی که در سطح بین‌المللی بین ۲ کشور وجود دارد اهمیت دارد.

قالیباف تصریح کرد: عضویت فدراسیون روسیه به‌عنوان یکی از اعضای دائمی شورای امنیت و همچنین روابط تنگاتنگ اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و محیط زیستی در بخش‌های مختلف، اقتضا می‌کند که ما از این فرصت‌ها حداکثر استفاده را بکنیم و در این کمیسیون عالی مشترک پارلمانی که سومین نشست پس‌از دوران کرونا است، بتوانیم از این ظرفیت‌ها و فرصت‌ها در روابط دوجانبه استفاده کنیم.

قالیباف در ادامه اظهار کرد: همین‌طور که این فرصت‌ها در ارتباطات ما وجود دارند، تهدیداتی  نیز وجود دارند که مهم‌ترین تهدید امروز تحریم‌های ظالمانه آمریکا است که هر دو کشور را تحریم کردند.

وی افزود: این‌ها اقتضا می‌کند که ما بتوانیم با هماهنگی و همکاری بیشتر، در راستای تاکید رهبران هر ۲ کشور، در راستای توسعه اقدامات راهبردی و تعمیق روابط دو کشور در همه عرصه‌ها تلاش کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما در پارلمان دو کشور باید تلاش کنیم تا بتوانیم در بعد قوانین و نظارت برای دولت‌ها و مردم تسهیل‌گری کنیم.

قالیباف در ادامه به تشریح اولویت‌های مهمی که در نشست امروز به بحث گذاشته شد، پرداخت و گفت: سرمایه‌گذاری هایی که در حوزه نفت و گاز باید شود، بحث مربوط به حوزه هاب گازی، بحث کریدور شمال جنوب که نه‌تنها فدراسیون روسیه، بلکه همه کشورهای اوراسیا و بخشی از آسیای میانه نیز می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند که با اولویت اتصال آستارا به رشت و توسعه آن در بنادر تا بندر عباس و سرمایه‌گذاری مشترک هر ۲ کشور در این زمینه از محور های مورد بحث در نشست امروز بود.

وی افزود: در حوزه مسائل کشاورزی، غلات، ترانزیت و  فناوری‌های مشترک بین ۲ کشور در حوزه مسائل مربوط،  رتق‌وفتق امور تجار ما در مسائل گمرکی و تسهیل‌گری در مسائل روادید و کنترل‌های الکترونیکی و موارد این‌گونه که در مرزها دچار مشکلات و این‌ها نشوند نیز به بحث گذاشته شد.

 

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول