اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

مجلسی‌ها با اصلاح قانون معادن حامی حقوق مردم باشند/ سود معادن باید به همه برسد

امام‌جمعه ابرکوه با تأکید بر این‌که معادن حق همه مردم است ولی عده‌ای خاص از آن بهره‌برداری می‌کنند، گفت: در ادوار گذشته تاکنون مجلسیان و نمایندگان حق مردم خود را ضایع و برای مقوله معادن، اصلاح قانون انجام ندادند.

مجلسی‌ها با اصلاح قانون معادن حامی حقوق مردم باشند/ سود معادن باید به همه برسد

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در جریان دیدار با مسئولین اداره محیط‌زیست این شهرستان اظهار کرد: محیط‌زیست سهم و حق ملی است و نباید دستخوش تعرض قرار گیرد. ضمن اینکه هوای پاک نیز حق اولیه حیات انسانی است و در این خصوص سیاست‌گذاران باید مدافع حقوق مردم باشند.

وی افزود: وقتی منافع مافیای خودرو و شرکای آنان ایجاب می‌کند که مثل مورچه، هر کوچه و خیابان را از خودرو پُر کرده و سالیانه صدها هزار خودرو به محیط‌زیست سرازیر کنند، پس بهتر است متولیان، دغدغه تصنعی ترافیک و آلودگی هوا نداشته باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه با بیان این‌که معادن حق همه مردم به ویژه فقرا، نیازمندان و حوزه‌های علمیه است، تصریح کرد: متأسفانه این سرمایه ملی عظیم توسط افراد ذی‌نفع با تخریب محیط‌زیست و آسیب‌رسانی به مصالح ملی بهره‌برداری می‌شود و دفاع ما از حق مردم بی‌سرانجام می‌ماند.

حسینی یادآور شد: وقتی کارخانه‌های آلاینده در مجاورت خانه‌ها، باغات و اماکن عمومی، با رانت و توصیه به نام گردش چرخ اقتصاد؛ اما به کام منافع داران و شرکا و حامیانشان در بعضی شهرستان ها احداث و هوای شهرهای استان و کشور را ناپاک و مردم را مبتلا به درد و رنج و گرفتاری کرده و سرانجام مشکلات فراوانی برای نظام به وجود می‌آورد، چه کسی باید پاسخگو باشد؟

وی اذعان کرد: بنده نمی‌دانم در ادوار گذشته تاکنون مجلسیان و نمایندگان چرا حق مردم خود را ضایع کردند و برای مقوله معادن اصلاح قانون نکردند؟!

امام‌جمعه ابرکوه خاطرنشان کرد: اگر پیشگیری بهتر از درمان است، مسئولین از هم‌اکنون جلوی ضرر را بگیرند و با حذف منابع آلاینده و بهسازی و فیلتراسیون صنایع، خودروها، کارخانه‌ها و وسایل گرمایشی و جابجایی صنایع آلاینده در مکان‌های مناسب و دور از محیط زندگی افراد، هوای پاک را که حق همه مردم است به آنان بازگردانند.

پایان پیام/ف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول