اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

40 درصد درآمد مالیاتی از محل افزایش قیمت کالاها تامین می‌شود

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: دو عامل افزایش قیمت کالاها در شرایط تورم و بهبود اقتصادی ۴۰ درصد افزایش مالیات‌ها را تامین می‌کند و ۶۰ درصد افزایش درآمد مالیاتی نیز از محل شناسایی مودیان جدید و مقابله با فرار مالیاتی است.

40 درصد درآمد مالیاتی از محل افزایش قیمت کالاها تامین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس، داود منظور رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور امروز در حاشیه تجلیل از فعالان پیشتاز اقتصادی درباره افزایش درآمدهای مالیاتی، گفت: بخشی از افزایش درآمدهای مالیاتی به طور طبیعی به دلیل افزایش قیمت‌هاست، زیرا یکی از مالیات‌های مهم ما مالیات بر ارزش افزوده است که خود شامل ۹ درصد از قیمت کالاهاست که با افزایش کالاها نرخ این مالیات نیز افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: بخشی دیگر رشد درآمدهای مالیاتی به این دلیل است که تولیدکنندگان از رکود خارج می‌شود و متناسب با رونق اقتصادی ارزش افزوده بخش‌های مختلف و درآمد مشمول مالیات را بهبود می‌دهد.

رئیس سازمان مالیاتی گفت: دو عامل افزایش قیمت کالاها و بهبود اقتصادی نزدیک به ۴۰ درصد افزایش مالیات‌ها را تامین می‌کند و ۶۰ درصد افزایش درآمدهای مالیاتی نیز از محل شناسایی مودیان جدید و فرارهای مالیاتی است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول