اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

سجادی: دستمزد رونالدو چند برابر بودجه ورزش ایران است/در مورد مدرسه فوتبال مشهد بزرگنمایی شد

وزیر ورزش و جوانان گفت: رقمی که رونالدو برای دو سال در عربستان بسته است ۲۰۰ میلیون یورو است و بودجه ما با ارز نیمایی ۲۸.۵ زیر ۲۰ میلیون دلار در می‌آید.

سجادی: دستمزد رونالدو چند برابر بودجه ورزش ایران است/در مورد مدرسه فوتبال مشهد بزرگنمایی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مراسم تجلیل از تیراندازان مدال آور مسابقات قهرمانی جهان مصر و همچنین تجلیل از هانیه رستمیان، اولین ورزشکار ایرانی که موفق به کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ شده است امروز دوشنبه ۳ بهمن در فدراسیون تیراندازی برگزار شد.

همزمان با مراسم تجلیل حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان نیز از محل تمرین تیم‌های ملی تیراندازی بازدید کرد.

در این بازدید برخی از ملی‌پوشان تفنگ و تپانچه ۵ تیر زدند که در پایان این مسابقه ثمین غلامی، ابوالفضل نعمتی و ساینا تیموری در بخش تفنگ اول تا سوم شدند. جواد فروغی در تپانچه اول و رسول عفتی، هانیه رستمیان و حسین ظفر جعفرزاده مشترکا دوم شدند.

وزیر ورزش در این مراسم اظهار داشت: یکی از پرمدال ترین‌ها همین تیراندازی است. در بازی‌های آسیایی می‌بینیم چقدر رشته ها متنوع است. در چین یکی دو رشته مختص خود چینی‌ها است. اعلام کردند و امتیاز میزبانی است. هرکس بتواند امتیازش را می‌گیرد. دنیا منتظر کسی نمی‌ماند. همه روز به روز در حال تکامل هستند. ما هم تلاش می‌کنیم آنچه از دستمان می‌آید انجام دهیم. بعد از کرونا چراغ ورزش کشور روشن شده و انتظار هست بهتر از اینها باشد. انواع ورودی سهمیه جهانی بدست آمده در هندبال انواع سهمیه جهانی بدست آمده است. در دوومیدانی رکوردهای خوبی بدست آمده است. در فوتبال، والیبال، بسکتبال، وزنه‌برداری با همین بضاعتی که هست رشته‌های ورزشی رقم زده شده است. 

سجادی در ادامه گفت: در وزنه برداری در سال ۹۲ که تغییراتی در سطح کشور رخ داد هنوز وزنه برداری زنان نداشتیم از ۹۴ به بعد آغاز شده و اکنون قهرمان دنیا هستیم. یکی از خبرهای خوب هم در المپیک مدال طلای تیراندازی بود. من هم همه اخبار را تا پاسی از شب مرور می‌کنیم و صبح زود هم باز کار را شروع می‌کنیم. اینها را گفتیم که بابش باز شود. در کمال تواضع و فروتنی به شما می‌گویم به عنوان خادم ورزش کشور من یک ورزشکار بودم. ادوات خاصی نیاز نداشت و یک کتاب خوب می‌خواست. ۱۷ سال عضو تیم ملی دوومیدانی بودم یک اردو نرفتم که برایمان یک اتوبوس آماده کرده باشند. بهترین اردوی ما در آلمان بود در آن اردو تیم ملی با اتوبوس شهری جابه جا می‌شد. ما هم بصاعتی نداشتیم ولی مدال و افتخار کسب شده است. 

وزیر ورزش و جوانان در خصوص صحبت های سرمربیان تیم ملی عنوان کرد: یک رقمی رغبتی به من داده می‌خواهم یکی از آن را بگویم. من هم عدم رسیدگی هایی که خانم طالبی گفت را می‌بینم و متوجه شدم. ۵ یا ۶ سال است که اینجا تعمیر نشده قابل درک است. ما درک‌می‌کنیم اما رقمی که رونالدو برای دو سال در عربستان بسته است ۲۰۰ میلیون یورو است. ما با رغبتی بودجه ۱۰۰ درصدی که به ما اختصاص داده می‌شود را جمع زدیم با محل تبصره ۱۴ جمع این دو عدد ۵۵۰ میلیارد تومان برای همه فدراسیون‌ها می‌شود. با ارز نیمایی ۲۸.۵ زیر ۲۰ میلیون دلار در می‌آید. همه فدراسیون‌ها ۲۰ میلیارد تومان یک ورزشکار ۸۰ میلیون یورو در سال. یک کشور یک ورزشکار. در حد مقایسه است. من و فروغی باید با این اعدا مایوس شویم برعکس. کشور انبوهی از برنامه‌ها داریم و در حال تحول است. اسم هر رویداد ورزشی می آید می خواهیم پیروز باشیم. 

وی افزود: نمی‌خواهیم باعث ناامیدی شود می‌خواهیم انرژی بگیریم. من دنده معکوس کشیدم که قوی‌تر شوم. 

وی گفت: شرایط جوری است که باید از این شرایط موقت عبور کنیم. فشنگ وارد نمی‌شود چون تحریم ظالمانه در پیش داریم. امیدوارم ورزشکاران و کادر فنی ما را درک کنید. این حرف‌ها برای ما جدید نیست هر شهری می‌روم پر بضاعت یا کم بضاعت یا برخوردار و کم برخوردار خواسته هایی وجود دارد که به حق است. 
او افزود: بخشی از حرف‌هایی که طالبی و فروغی زدید به حق است و باید صندوق سودآور شود. ۶ شرکت دارد که مثلا یکی از آن لیزینگ است باطل شده است و من دیروز فهمیدیم. ما وادر صندوق را تغییر دادیم. بیمه فوق‌العاده خوب با خدمات پزشکی ورزشی خوب راه انداختیم. به دنبال این هستیم که متمم این بیمه این است که سابقه حضور شما در تیم ملی سابقه کار حساب شود. ۱۵ سال در تیم ملی بودید ۱۵ سال سابقه حساب شود. این به دستور رئیس جمهور است.

سجادی در خصوص بودجه وزارت ورزش در سال 1402 گفت: به ما اعتماد داشته باشید و امیدوار باشید. ۷۵۰ میلیارد وزارت پول دارد که بخشی از آن را به فدراسیون‌ها دادیم. همه فدراسیون‌ها ۵۵۰ میلیارد بودجه دارند. کافی نیست. دبیر رییس فدراسیون کشتی گفته بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان باید خرج شود تا مدال بگیرند. تیراندازی هم می‌دانم همین بودجه را می‌خواهد. وظیفه ما است که این ها را بررسی کنیم. این مشکلات در همه ورزش ها است. ورزشکار می‌گوید به من صبحانه، ناهار شام برسان من ورودی جهانی می‌آورم. بدن تحلیل می‌رود. دوومیدانی کار می‌گوید به من فضای پرتاب بده پرتابگر تحویل می‌دهم. استعدادهای خوبی داریم برای ما حائز اهمیت است. حداقل‌ها و لباس، مهمات وظیفه ما است. ما شنیدیم و سعی می‌کنیم بهتر از گذشته شود.

وزیر ورزش در پایان خاطر نشان کرد: مشکلات فدراسیون‌ها را به معاونان تفویض کردیم و آنها به من می‌رسانند. ما دیدار از فدراسیون‌ها را داریم و باز هم می‌آییم. وظیفه ما است که مشکلات را حل کنیم. نگهداری از اماکن هزینه دارد. مثل یک خانه مسکونی که هزینه دارد. همین گرم و روشن نگه داشتن اینجا هزینه دارد. داشتن اینقدر ظرفیت برای خوابگاه خیلی خوب است. امیدواریم بخش همگانی در ورزش فعال شود. پربار کردن اوقات فراغت لازم است و یکی از رشته‌های ورزشی که می‌تواند اوقات فراغت را غنا ببخشد تیراندازی است. این رشته و رشته‌های فکری مثل شطرنج در رشته‌های سخت خستگی را رفع می‌کند. نه تنها جنبه قهرمانی بلکه همگانی هم برای ما مهم است.

سجادی درباره شکایت چند خانواده به حراست اداره کل استان خراسان رضوی مبنی بر تعرض به کودکان در مدرسه فوتبال گفت: موضوع آنطور که گفته شد، نبود و بزرگنمایی شده است. هنوز چیزی ثابت نشده است و تنها ۲ یا ۳ مورد به حراست وزارت ورزش و جوانان اطلاع داده شده است. هنوز چیزی ثابت نشده است. پیگیری می‌شود که ببینیم اصل موضوع چی بود. اصل قضیه برای اصلاحات مهم است. شخصا این موضوع را پیگیری می‌کنم.

وی درباره انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال و دخالت وزارت ورزش گفت: دخالت نمی‌کنیم. ما طبق قانون وظایف نظارتی دارم. کسی به فدراسیون فوتبال پیشنهاد کرده بود که سرمربی تیم ملی را به طور موقت از لیگ برتر ایران انتخاب کنند تا بعدا سرمربی نهایی مشخص شود که ‌آن‌ها هم قبول نکردند.

وزیر ورزش در واکنش به اینکه آیا این مصداق دخالت در فدراسیون فوتبال نیست، گفت: خیر.

پایان پیام/ ت 197

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول