اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مدودف: جهان به خطر جنگ سوم جهانی نزدیک شده است

معاون رئیس شورای امنیت روسیه روز دوشنبه هشدار داد به دلیل خصومت‌ها علیه روسیه، جهان به خطر جنگ سوم جهانی نزدیک شده است.

مدودف: جهان به خطر جنگ سوم جهانی نزدیک شده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری مدودف» معاون رئیس شورای امنیت روسیه درباره وقوع جنگ سوم جهانی هشدار داد.

وی طی سخنانی گفت: «جهان به خطر جنگ سوم جهانی به دلیل خصومت‌ها علیه فدراسیون روسیه، نزدیک شده است».

معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفت که همکاری با سازمان‌هایی نظیر آسه‌آن، بریکس و اتحادیه آفریقا، ائتلافی را ایجاد کرده که از جهان چندقطبی حمایت خواهد کرد.

رئیس جمهور سابق روسیه چند روز پیش نیز در مقاله‌ای نوشته بود بحران عمومی اعتماد در کشورهای غربی که سعی در مصادره دارایی‌های روسیه و اعمال تحریم‌های جدید دارند آشکار است و برای سال‌ها، شاید دهه‌های آینده، ما می‌توانیم روابط عادی با غرب را فراموش کنیم. این انتخاب ما نیست.

مدودف ضمن اشاره به شکست سیاست بین‌المللی آمریکا و متحدانش، تصریح کرد: «رویاهای غرب درمورد جهانی تک قطبی، جایی که یک فرد می‌تواند سلطنت و اراده خود را دیکته کند، محقق نشده است. علاوه بر این، در شرایط مدرن، غرب به هیچ وجه قادر به ارائه ایده‌های جدیدی به جهان نیست که بتواند بشریت را به پیش ببرد و مشکلات جهانی و تامین امنیت جمعی را حل کند».

وی همچنین با تاکید بر اینکه روسیه برای جلوگیری از یک فاجعه اتمی و جنگ جهانی سوم هر کاری انجام خواهد داد، افزود: «اگر ما تضمین‌های امنیتی حداکثری مورد نظر روسیه را دریافت نکنیم، تنش به طور نامحدود ادامه خواهد داشت. جهان در مسیر یک جنگ جهانی سوم و یک فاجعه اتمی حرکت خواهد کرد».

پیش از این نیز «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه ضمن تاکید بر لزوم کنار گذاشتن واحد پول دلار در معاملات ارزی، گفت غرب به زودی با ضعف در توانایی خود برای کنترل اقتصاد و رهبری جهان مواجه خواهد شد.

پایان پیام/./ ت 223

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول