اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

ماجرای درگیری جنجالی ستاره گیلانی تیم ملی فوتبال + فیلم

حرکت غیرمنتظره ملی‌پوش با اخلاق گیلانی فاینورد مقابل آژاکس او را تبدیل به سوژه رسانه های هلندی کرد.

ماجرای درگیری جنجالی ستاره گیلانی تیم ملی فوتبال + فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علیرضا جهانبخش بازیکن با اخلاق گیلانی ۲ هفته قبل با گلزنی در لحظات پایانی که فاینورد را از شکست نجات داد امروز هم در جدال حساس با آژاکس از ابتدا در زمین قرار گرفت ولی این بار با یک حرکت دیگر غیر منتظره سوژه رسانه‌ها شد. 

فاینورد در شرایطی که علیرضا جهانبخش را برای سومین مسابقه پیاپی در ترکیب داشت، از ساعت ۱۷ امروز در استادیوم کویپ به مصاف مقابل آژاکس رده چهارمی رفت و حساس‌ترین بازی هفته هفدهم و پایانی نیم‌فصل اول لیگ اردیویسه هلند را برگزار کرد که این دیدار با تساوی و بدون برنده خاتمه یافت. 

بازیکنان فاینورد در دقیقه ۱۵ با یک کار ترکیبی دیدنی قصد ایجاد موقعیت از جناح راست زمین را داشتند که مدافع آژاکس مانع از پیشروی علیرضا جهانبخش و خلق فرصت این بازیکن شد تا فقط یک کرنر به سودشان اعلام شود. 

بازیکن گیلانی فاینورد که انگیزه زیادی برای خودنمایی دوباره در ترکیب تیمش و تثبیت جایگاهش در ترکیب این تیم داشت، علاوه بر حضور موثر در فاز هجومی، سعی داشت در کارهای دفاعی نیز مشارکت داشته باشد که یکی از آن‌ها در دقیقه ۲۴ اتفاق افتاد و البته یک اخطار هم برای او به همراه آورد. 

درحالی‌که بازیکنان فاینورد یک مثلث با حضور جهانبخش پشت محوطه جریمه آژاکس شکل داده و به دنبال ایجاد موقعیت بودند، پاس اشتباه کاپیتان فاینورد کاری کرد تا تیم حریف در آستانه یک ضدحمله سریع قرار بگیرد، اما جهانبخش با سرعت بالای خود توپ‌ربایی کرد و به سمت عقب و میانه زمین برمی‌گشت که در همین حین، یورین تیمبر او را سرنگون کرد.

 

 

تیمبر، مدافع میانی پیشتاخته آژاکس با قفل کردن هر ۲ دست خود دور بدن جهانبخش او را روی زمین انداخت و اجازه نداد این بازیکن دریبل‌زنی خود را انجام دهد، اما همین اتفاق با واکنش عجیب‌تر ملی‌پوش ایرانی فاینورد همراه بود.

 

 

بازیکن با اخلاق گیلانی که نسبت به حرکت مدافع آژاکس به شدت عصبانی بود، سریع از روی زمین بلند شد و مشابه حرکت زیدان در فینال جام جهانی ۲۰۰۶ مقابل ماتراتزی، ضربه‌ای با سر به صورت یورین تیمبر زد تا برای لحظاتی یک درگیری فیزیکی در میانه زمین بین بازیکنان دو تیم با پایه‌گذاری این ملی‌پوش ایرانی شکل بگیرد. 

البته ضربه‌ای که علیرضا جهانبخش به بازیکن حریف وارد کرد بسیار کم شدت بود که توسط بسیاری از رسانه‌ها بزرگنمایی شده و بازیکن آژاکس تا حد زیادی بزرگنمایی کرده است. 

داور در این صحنه با ملاحظه و گذشت از زده‌شده، جهانبخش و تیمبر را با کارت زرد جریمه کرد و بازی دوباره به جریان افتاد. 

جهانبخش در دقیقه ۳۳ با یک شوت محکم دروازه آژاکس را تهدید کرد که با بدشانسی ضربه او تبدیل به گل نشد، اما یک دقیقه پس از آن فاینورد توانست توسط ایگور پیکسائو به گل اول بازی دست پیدا کند. 

داوی کلاسن در دقیقه ۷۱ گل تساوی آژاکس را به ثمر رساند و علیرضا جهانبخش هم ۱۰ دقیقه بعد تعویض شد و در نهایت، این دیدار جذاب و نزدیک با تساوی یک بر یک خاتمه یافت تا فاینورد نیم‌فصل اول لیگ اردیویسه را با ۳۸ امتیاز و قرار گرفتن در صدر جدول تمام کند. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول