اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

امیرعبداللهیان به تاشکند رفت

وزیر امور خارجه برای شرکت در بیست و ششمین نشست وزرای خارجه سازمان همکاری اقتصادی اکو به تاشکند رفت.

امیرعبداللهیان به تاشکند رفت

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (دوشنبه) سوم بهمن ماه به منظور شرکت در بیست و ششمین نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو عازم تاشکند پایتخت ازبکستان شد.

امیرعبداللهیان چندی پیش در دیدار دبیرکل اکو ضمن تأکید مجدد بر حمایت بدون قید و شرط جمهوری اسلامی ایران از همکاری‌های اقتصادی در چارچوب اکو، این سازمان را یکی از اولویت‌های اصلی ایران در همکاری‌های اقتصادی با کشورهای منطقه خوانده بود. 

رئیس دستگاه دیپلماسی ضمن شرکت در بیست و ششمین نشست وزرای خارجه سازمان همکاری اقتصادی اکو و تشریح مواضع جمهوری اسلامی ایران با تعدادی از مقامات حاضر در این نشست نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد. 

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه یکشنبه ۲۰ آذر ماه در سی امین سالگرد گسترش سازمان همکاری اقتصادی (اکو) در تهران با بیان اینکه ایران از هر فرصتی برای تقویت روندهای همگرایی در اکو استفاده می‌کند، بر تعهد و اهتمام ایران در جهت تقویت سازمان اکو و تعمیق و تحکیم روابط با همسایگان و کشورهای منطقه تأکید کرد.

سازمان اکو شامل ۱۰ کشور جمهوری اسلامی ایران، پاکستان، ترکیه، افغانستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، قزاقستان، جمهوری آذربایجان و ترکمنستان است. 

پایان پیام/ ت 235

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول