اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بحران کشف اسناد محرمانه؛ محبوبیت بایدن باز هم کاهش یافت

طبق نتایج جدیدترین نظرسنجی‌ها، در پی کشف اسناد محرمانه در خانه رئیس‌جمهور آمریکا، میزان رضایت مردم این کشور از بایدن روندی نزولی پیدا کرده است.

بحران کشف اسناد محرمانه؛ محبوبیت بایدن باز هم کاهش یافت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بر اساس نتایج نظرسنجی جدید «رویترز/ایپسوس»، در پی کشف اسناد محرمانه دولتی در خانه رئیس‌جمهور آمریکا، محبوبیت «جو بایدن» بار دیگر کاهش یافت.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، نتایج بررسی‌های جدید نشان می‌دهد که تنها ۴۰ درصد از مردم آمریکا از عملکرد بایدن بعنوان رئیس‌جمهور این کشور رضایت دارند.

در یک بررسی جداگانه که وبگاه «هیل» وابسته به کنگره آمریکا اوایل هفته انجام داده بود، مشخص شد که بیش از دو سوم از مردم آمریکا یا همان ۶۱ درصد بر این باور بودند که کشورشان در مسیر اشتباه گام برداشته است و ۶۶ درصد نیز تأکید داشتند که اقتصاد آمریکا در مسیر اشتباهی قرار گرفته است.

علی‌رغم آن‌که پس از انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره، محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا تاحدودی افزایش یافت اما اخیراً پس از انتشار اخباری مبنی بر کشف اسناد محرمانه در خانه بایدن، محبوبیت وی مجدداً‌ روندی نزولی پیدا کرده است.

اواخر دی ماه گزارش‌هایی مبنی بر کشف اسناد و اطلاعات محرمانه در خانه شخصی بایدن منتشر شد و رسانه‌های آمریکایی گزارش کردند که در سومین مرحله از کشف اسناد و اطلاعات محرمانه مربوط به دوران معاون «جو بایدن» رئیس جمهور کنونی آمریکا در خارج از کاخ سفید، این بار گفته می‌شود اسنادی در خانه شخصی وی پیدا شده است.

تحقیقات و نظرسنجی جدید مؤسسه «کوئینیپیاک» نیز نشان می‌دهد که اکثریت قاطع جمهوری‌خواهان و احزاب مستقل آمریکا بر این باورند که بایدن به شیوه‌ای نامناسب این اسناد محرمانه را مدیریت کرده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که «جیمز کومر» رئیس کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا گفت، بایدن با تحقیقات شفاف در مورد پرونده مدارک طبقه‌بندی‌شده که در خانه و دفتر کار او پیدا شده‌اند، مخالف است.

وزارت دادگستری آمریکا در حال بررسی این موضوع است که چگونه اسرار دولتی مربوط به دوره معاونت بایدن در دولت «باراک اوباما» از دفتر کار سابق و خانه شخصی او که برای نگهداری آنها مناسب نبوده، سردرآورده است. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/م/ ت 283

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول