اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

سند ملی زیارت باید فرا استانی و منطقه‌ای تدوین شود/ توجه جدی به نقش رسانه در سند ملی زیارت

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: سند ملی زیارت باید فراتر از سطح استانی و حتی نگاه فراملی و منطقه‌ای تدوین تا بتوان راهبردها و مدل‌های اجرایی و زیرساختی در آن لحاظ شود.

سند ملی زیارت باید فرا استانی و منطقه‌ای تدوین شود/ توجه جدی به نقش رسانه در سند ملی زیارت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، امیرحسین بانکی‌پور فرد اظهار کرد: حرم مطهر رضوی سرمایه‌ای متعلق به‌کل ایران است و سند ملی زیارت باید فراتر از سطح استانی و حتی نگاه فراملی و منطقه‌ای تدوین تا بتوان راهبردها و مدل‌های اجرایی و زیرساختی در آن لحاظ شود.

وی بیان کرد: در این سند ملی، باید زیارت منحصر به مشهد نباشد، وقتی زائر بین‌المللی وارد این کلان‌شهر می‌شود بایستی به نحوی برنامه‌ریزی کنیم که زائر به دیگر نقاط زیارتی و گردشگری ایران در استان‌های دیگر نیز هدایت شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: سرمایه معنوی امام رضا علیه‌السلام و حرم مطهر رضوی معدنی است که تاکنون به‌اندازه یک‌هزارم آن‌هم از آن استفاده نکرده‌ایم و باید با این نگاه سند ملی نگارش شود که نه‌تنها عقب‌ماندگی موجود با وجود همه تلاش‌ها و خدمات جبران شود، بلکه افق روشن اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سرمایه اجتماعی برای جمهوری اسلامی محقق شود.

وی با اشاره به حدود ۳۰۰ هزار شیعه عثنی عشری در دنیا، تأکید کرد: در سند ملی زیارت، اتصال زیارت رضوی به زیارت اربعین که شروع‌شده و یک جریان آخر زمانی است، باید کاری کرد که پس از اتمام زیارت اربعین در عراق، زائران و مشتاقان آن امام مهربانی‌ها به ایران و مشهد سفر کنند.

بانکی پور با اشاره به اقدامات زیرساختی و گسترش بناها و فضاهای درونی حرم رضوی ازجمله صحن‌ها و رواق‌ها، تصریح کرد: هرچه حرم گسترده و بزرگ‌تر شود، مهمان‌های امام رضا علیه‌السلام بیشتر می‌شود و این ناشی از جذبه معنوی امام مهربانی‌ها است که زائران و مشتاقان اهل سنت، ارمنی و غیره نیز آن را به‌عنوان یک کانون مهم معنوی جذب کرده و می‌کند.

وی با اشاره بر لزوم دیده شدن افزایش چند برابری زیرساخت‌های زیارت در مشهد، خاطرنشان کرد: فرودگاه و زیرساخت‌های دیگر مشهد بایستی ظرفیتی مانند فرودگاه بین‌المللی حضرت امام خمینی(ره) در تهران داشته باشد.

بانکی پور امام رضا علیه‌السلام و حرم رضوی را سرمایه عظیمی دانست که برای ایران هم می‌تواند مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور را حل کند و افزود: سرمایه امام رضا علیه‌السلام محدود به ما نیست، و نیازمند رسانه‌ای فراتر از سطح استانی هستیم.

تدوین سند ملی زیارت به پیشنهاد تولیت آستان قدس رضوی و با تائید رئیس‌جمهور، به آستان قدس و شورای عالی انقلابی واگذارشده است تا با همکاری دستگاه‌های متولی و مسئول این سند آماده بررسی و تصویب نهایی در شورای عالی انقلاب فرهنگی شود.

پایان پیام/ ۷۰۰۴۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول