اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

نگاهی کوتاه به تسهیلات و حمایت‌های بنیاد ملی نخبگان در طرح دانشجویان مستعد

بنیاد ملی نخبگان هرساله به منظور هدایت هدفمند دانشجویان صاحب استعداد برتر در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های‌کشور و پشتیبانی از فعالیت‌های نخبگانی آنان، به تعدادی از دانشجویان صاحب استعداد برتر کشور تسهیلاتی را اعطا می‌کند.

نگاهی کوتاه به تسهیلات و حمایت‌های بنیاد ملی نخبگان در طرح دانشجویان مستعد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس و به نقل از بنیاد ملی نخبگان، بنیاد ملی نخبگان هرساله به منظور هدایت هدفمند دانشجویان صاحب استعداد برتر در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های‌کشور و پشتیبانی از فعالیت‌های نخبگانی آنان، به تعدادی از دانشجویان صاحب استعداد و برتر کشور تسهیلاتی را در سه مقطع «کارشناسی»، «کارشناسی ارشد» و «دکتری تخصصی» به برگزیدگان دانشگاهی اعطا می‌کند.

این تسهیلات شامل «کمک‌هزینه‌ توان‌مندی آموزشی/کارآفرینی»، «کمک‌هزینه ارتباطات علمی»، «اعتبار آموزش‌یاری/ فن‌یاری/همکاری‌های علمی و اجرایی»، «اعتبار اجرای پایان‌نامه/ رساله»، «راتبه دانشجویی»، «هدیه ازدواج»، «اعتبار هسته مسئله‌محور پژوهشی/فناورانه»، «کمک‌هزینه اعزام به فرصت مطالعاتی»، «کمک‌هزینه شرکت در مجامع علمی داخلی و خارجی»، «وام ودیعه اجارة مسکن» و «برنامه‌های فرهنگی» است‌که هرساله به دانشجویان مستعد تحصیلی در دانشگاه‌ها اختصاص می‌یابد.

برنامه پشتیبانی بنیاد ملّی نخبگان از دانشجویان صاحب استعداد برتر کشور، از سال تحصیلی 87-1386 آغاز شده است و از سال تحصیلی 94-1393 بر اساس رویکردهای سند راهبردی کشور در امور نخبگان بازنگری شده که از مهم‌ترین نتایج آن می‌توان به «افزایش تعداد مشمولان»، «گسترش بیشتر دامنه پشتیبانی در سراسر کشور»، «ارائه خدمات موردنیاز برای انجام فعالیت‌های علمی فردی و گروهی»، و «ترویج فرهنگ‌کار و تلاش به جای ایجاد توقع» اشاره کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول