اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

سومین روز از جشنواره تئاتر فجر چگونه گذشت؟/ روز درخشش شهرستانی‌ها

سومین روز جشنواره تئاتر فجر با درخشش شهرستانی‌ها برگزار شد.

سومین روز از جشنواره تئاتر فجر چگونه گذشت؟/ روز درخشش شهرستانی‌ها

خبرگزاری فارس-گروه تئاتر: سومین روز از چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر برگزار شد، روزی که ادامه‌دهنده شور و حال گروه‌های تئاتری و مخاطبین بود.

برای بررسی روز سوم جشنواره ابتدا به تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر رفتم، نمایش «مانداک» از شهر ملایر در نوبت اجرا بود و مخاطبین نمایش در انتظار برای دیدن اجرا، تعدادی از مخاطبین در رابطه با نمایش‌های روز گذشته صحبت می‌کردند و البته استودیو ساخته‌شده کوچک کنار مجموعه تئاتر شهر هم در حال گزارش از روند اجراها بود.

میان چهره‌های حاضر در تالار انتظار مجموعه تئاتر شهر برخی از چهره‌های نام‌آشنای تئاتر نیز دیده می‌شدند، شهروز دل افکار از این چهره‌ها بود که میان مخاطبین در انتظار ورود به سالن نمایش بود.

هم‌زمان با اجرای تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر تالار چهارسو نیز میزبان نمایش «آگنی تاژ» از ماهشر بود، به علت هم‌زمانی باید یکی از نمایش‌ها را برای دیدن انتخاب می‌کردم اما به قسمت انتظار تالار چهارسو رفتم تا میزان مخاطبین این نمایش را هم بسنجم، تعداد نه به شلوغی تالار اصلی اما قابل‌قبول بود، حضور رسانه‌ها و البته مخاطبین مردمی در این تالار قابل‌توجه بود.

تماشاخانه‌های سنگلج، مولوی و ایرانشهر هم 3 اجرای دیگر را بر صحنه داشتند که البته به علت بعد مسافت امکان حضور در تمامی تالارها نیست اما وضعیت تئاتر شهر مشت نمونه خروار است.

*نمایش خیابانی، ظرفیت مردمی‌تر هنر نمایش

مانند تمامی روزهای دیگر جشنواره تئاتر فجر اجراهای خیابانی از ظهر هرروز به اجرا در معابر و محافل عمومی می‌پردازند، اجراهایی که با استقبال مردم در خیابان روبه‌رو می‌شود.

 

برای مشاهده وضعیت این اجراها به ایوان انتظار میدان ولیعصر مراجعه کردم، تاکنون نمایش‌های خیابانی «قل‌آب» به کارگردانی بهناز زحمت‌کش از یزد و «تکم» به کارگردانی معین جعفری از اهر در این محل برای علاقه‌مندان هنرهای نمایشی اجراشده‌اند.

همچنین نمایش خیابانی «چرخیدن» به کارگردانی آرش رضایی از ازنا نیز فردا 4 بهمن اجرا خواهد شد.

«فدا نشدن» به کارگردانی میلاد حسین‌زاده از آستانه‌اشرفیه در روز پنج‌شنبه 6 بهمن، «لالایی‌های ننه ایران» به کارگردانی حسنا قبادی از ایلام در روز جمعه 7 بهمن، «پلاسما» به کارگردانی سعید بادینی از زاهدان در روز شنبه 8 بهمن، «استامینوفن با طعم کدئین» به کارگردانی مجتبی خلیلی از تهران در روز یک‌شنبه 9 بهمن و «بی‌وقتی» به کارگردانی آدینه رحیم‌نژاد از اصفهان در روز دوشنبه 10 بهمن آثاری هستند که در ایوان انتظار ایستگاه مترو میدان حضرت ولیعصر(عج) از امروز تا پایان جشنواره میزبان مخاطبان خواهند بود.

همچنین پهنه رودکی و روبه روی تالار وحدت نیز از محل‌های اجرای آثار خیابانی است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول